Audi A5 e-hybrid 220 kW

leon-cupra

Forumguru
denk niet dat er gezegd is dat het alleen maar om status draait, maar het is wel een feit dat de premium merken met dezelfde prijzen véél minder wagens zouden verkopen moest status niet bestaan. En uiteraard is de één persoon veel gevoeliger aan status dan de andere. De rijeigenschappen zijn ook meestal het puntje om een dergelijke aankoop te verantwoorden, maar eerlijk gezegd, verantwoorden de rijeigenschappen een dergelijke prijs? Zelf rijdende met een 100k wagen ... eigenlijk niet. Maja, je kan het betalen, je wilt het betalen, het geeft een bepaalde status, het rijdt op een bepaalde manier, je bent niet 100% rationeel ... dus je koopt dat. :arghh:

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Gelukkig mag ik nog zelf bepalen hoe ik mijn geld uitgeef in dit land, alhoewel er genoeg mensen/stromingen zijn die iedereen graag in een keurslijf van correctheid stoppen.

Nog meer kroegpraat...niemand verbiedt jou om je geld uit te geven zoals je wilt. Maar er is wel een overheid die regels en wetten maakt met het grotere goed in gedachten. We zijn allemaal onderdeel van de ruim 10 miljoen stemgerechtigden, en daarmee kiezen we welk gedachtengoed we het belangrijkste vinden. Als jij libertariër bent, is daar gelukkig ook een partij voor.

Rallye

Forumguru
Het gesprek ging over “dit soort auto’s”— sportiever, meer dan gemiddeld pk’s en duurder dan wat normaal wordt uitgegeven aan een auto. Die worden weldegelijk duur gemaakt, zie bijvoorbeeld de Golf GTI zoals ik hem heb. Voor de specifieke auto in de test geldt inderdaad niet dat de belasting hem duurder maakt. Om op basis van een beperkte lezing mijn verhaal af te doen als kroegpraat vind ik dan weer onaardig.

Bovenaan Onderaan