ATM tuning

Race Eend

Forumguru
Hebben ze geen foto van de installatie van de box dan? Dan kan je zeggen of dat waar is...

Dit zie ik op hun site... en dat is echt niet een ingewikkelde ecu, maar gewoon een boxje... met 2 stekkers.
naamlooshb.jpg

Dit zou er meer op lijken (en dit komt niet van AMT)
CRPD4.jpg

vrucht

Lid
Hoe kan ik als leek zien of het wel of geen goeie powerbox is? Ik zie door de bomen het bos niet meer ;-(

Wegens een leaseauto kan ik geen wijzigingen aanbrengen in de software van de auto. Waardoor ik gebonden ben aan zo een kastje. :(

Kan iemand mij zeggen wat nu een goeie powerbox met ECU is.
Ik wil met weinig handelingen de box kunnen demonteren als de auto naar de garage moet.

Race Eend

Forumguru
Dan kun je het misschien het beste bij een dealer laten doen? Dan heb je gewoon garantie.

Je zag wat het ventura boxje deed op een 1.2 TDI. nog geen 2pk en nog geen 10Nm. Dat is/was niet heel erg zijn geld waard lijkt me.

vrucht

Lid
De meneer van Ventura Tuning zei toch dat het kastje toen in "eco mode" stond?
een TDI is toch qua motor compleet verschillend met een TSI?
Aan de reacties van mensen met een Powerbox te lezen, merken ze daadwerkelijk dat ze meer vermogen hebben gekregen.

Het tunen bij de dealer heb ik serieus over nagedacht, totdat de leasemaatschappij zei dat ze een lijntje met de belastingdienst hebben...... slik.

Als ik ga tunen, wil ik ervoor kunnen zorgen dat alle sporen van tuning weg zijn, mocht de auto naar de garage moeten.

Vandaar mijn zoektocht naar een powerbox met ECU.

Heeft iemand wel eens zo een powerbox helemaal onderzocht of hij wel inteligent is?
Bepaalde waardes die van de motorsensors afkomen moeten toch "onaangeraakt" worden doorgelaten naar de orginele ECU?

FredV

Banned
Het tunen bij de dealer heb ik serieus over nagedacht, totdat de leasemaatschappij zei dat ze een lijntje met de belastingdienst hebben...... slik.

Als ik ga tunen, wil ik ervoor kunnen zorgen dat alle sporen van tuning weg zijn, mocht de auto naar de garage moeten.
wie heeft een lijntje naar de belastingdienst? de LM of de dealer?
Tunen is toch vrij? En er zijn systemen die jezelf in 2 min kunt uit- en inbouwen.
Kan me alleen voorstellen dat tunen voor een BPM-vrije auto evt problemen gaat geven.

vrucht

Lid
De LM heeft aangegeven om 100% mee te werken aan een onderzoek van de belastingdienst om belastingonderduikers op te sporen.
Als de LM weet dat de auto getuned is, hoeft de BD alleen maar een zoekopdracht te doen in de database van de LM om hun doelgroep op te sporen.
Als je een 20% auto tuned, veranderd de CO2 waarde en ben je daarmee een belastingontduiker. Hiervoor staat een boete van 4000-5000 euro.

Als je geen boete wilt riskeren, moet je na het tunen de auto bij het RDW weer een CO2 meting laten doen, die vanzelfsprekend nooit de fabriekswaarden gaan halen.

Het leuke van de ABT datasheet van de 1.2 TSI staat dat de CO2 waarde HETZELFDE blijft.
Helaas is dat niet rechtsgeldig voor de belastingdienst.

Daraom is het erg gevaarlijk om ergens legaal je 20% auto te laten tunen. Ook al is het via de dealer. Je veranderd de CO2 waarde, dus ook de bijtelling........

FredV

Banned
Als je geen boete wilt riskeren, moet je na het tunen de auto bij het RDW weer een CO2 meting laten doen, die vanzelfsprekend nooit de fabriekswaarden gaan halen.

Het leuke van de ABT datasheet van de 1.2 TSI staat dat de CO2 waarde HETZELFDE blijft.
Helaas is dat niet rechtsgeldig voor de belastingdienst.
Dank voor je antwoord. duidelijk.

die vanzelfsprekend nooit de fabriekswaarden gaan halen.
De tuners spreken dit wel tegen...

vrucht

Lid
die vanzelfsprekend nooit de fabriekswaarden gaan halen.
De tuners spreken dit wel tegen...

Dan daag ik een tuner uit om na de tuning via een RDW een meting te laten doen.
Als de waarde hetzelfde is, betaal ik de tuning, als hij een hogere waarde heeft, gaat de oude software weer terug.
Vergeet niet dat de metingen in de fabriek onder ideale omstandigheden plaats vindt.

leuk artikel:
http://www.groenopweg.nl/regelgevingnieuws/12390/Financien-opvoeren-leaseautos-aanpakken

Race Eend

Forumguru
Onzin uiteraard Vrucht, een originele auto gaat ook de uitstoot niet meer halen als hij eenmaal op de weg is. Alle moderne diesels hebben een EGR klep, waarmee ze hun eigen uitlaatgassen hergebruiken in deellast. Hiermee vervuilen diesels behoorlijk (inlaatspruitstukken, intercooler etc), zeker bij rijders die altijd te rustig rijden en korte afstanden rijden. Hierdoor zal de motor minder lucht krijgen en daarmee ook vervuilender zijn.

Een test op een auto die eenmaal op de weg rijdt, is niet meer te doen. De belastingdienst kan mensen wel bang maken met boetes, maar ze moeten wel eerst bewijzen dat je daadwerkelijk meer uitstoot hebt. Voor ze hier een handhaving op kunnen uitvoeren.

Trouwens, de 1.2 TDI GL in de praktijk eerder 1:20 dan de beloofde 1:30 haalt, je uitstoot is dus ook 30% hoger.

Ik durf zeker te stellen dat een diesel die stevig over langere afstanden bereden wordt en goed getuned is, minder uit zal stoten dan de diesel van opa en oma die af en toe even 3 km naar de supermarkt rijdt en weer terug. Hier een voorbeeld wat er gebeurd: http://www.mijnbluemotion.nl/we-hebben-het-gehaald-88

Race Eend

Forumguru
De meneer van Ventura Tuning zei toch dat het kastje toen in "eco mode" stond?

Die meneer van ventura verkocht wel meer praatjes.

- Zo moest de rollenbank meting, niet bij plankgas gedaan worden, maar bij 75% gas. :ahum:

- De auto zou na inlopen wel beter gaan presteren dan die 2 pk winst (onzin, hij kan best beter presteren na verloop van tijd, maar ook origineel zal dan beter worden).

- Als de powerbox verwijderd werd dan zou de aangepaste data nog in de ecu staan, ook bij de volgende rollenbank metingen (zonder de signalen, doet de ecu weer wat hij standaard doet, onzin dus).

- de eerste box zou een eco box zijn, nieuwe box toegestuurd, die op maximaal veilige vermogen stond: nogsteeds maar 1.5 pk en 6Nm winst.

Klant heeft uiteindelijk alle rommel terug gestuurd en geld terug gekregen. (dat is dan wel netjes), echter die rollenbanksessies zijn uiteraard niet gratis geweest.

FredV

Banned
Discussie begint weer opnieuw.
De test is zoals die is en adh daarvan wordt de vrijstelling bepaald.
Neem dan een spiksplinternieuwe auto en laat die door de RDW of TNO testen, of regel via de RDW hoe eea getest kan worden voor typegoedkeuring.

En of je nu de GL noemt of de skoda met 20% bijtelling, ook daarvoor geldt hertzelfde

vrucht

Lid
Onzin uiteraard Vrucht, een originele auto gaat ook de uitstoot niet meer halen als hij eenmaal op de weg is.
100% met je eens

De belastingdienst kan mensen wel bang maken met boetes, maar ze moeten wel eerst bewijzen dat je daadwerkelijk meer uitstoot hebt. Voor ze hier een handhaving op kunnen uitvoeren.

Volgens mij is het bij de wet geregeld dat zodra er wijzigingen in het motormanagement plaatsvinden, de auto niet meer conform de specificaties is, die zijn opgegeven door de fabriek. Waardoor de auto niet meer in aanmerking komt voor de BPM vrijstelling of % fiscale bijtelling.

Daarom moet de auto altijd via het RDW geherkeurd worden......je snapt dan dat de waarden voor 99.9% negatief zullen uitpakken voor de eigenaar.

Ik hoorde Koos Spee dit op tv zeggen. weet alleen niet meer waar....

vrucht

Lid
hahahahahhaahhahahahhahahahahhahahahahhahahha

geweldig!

ik wist niet dat het een kabouter met krullen was...... hahaahhaha
geweldige foto!

Bovenaan Onderaan