Athlon Car Lease

WillemJan

Forumguru
Allen,

Wat zijn de ervaringen met Athlon Car Lease? Mijn nieuwe Fabia 2 zal via Athlon gaan lopen. En ik heb geen keuze, de auto wordt bij Athlon besteld. Arval was veel te duur.

Alvast bedankt... Willem-Jan

Bij ons gaat alles nu via Arval na voorheen bij ING Carlease te hebben gedaan. ING vond ik een fijn leasebedrijf.
Werkgever kiest voor Arval omdat het voor de werkgever duidelijk de beste voorwaarden kon bieden. Dus zeker ook financieel. Wat ik jammer vind is dat de werkgever een retourcommissie ontvangt van Arval die wordt betaald door de werknemer. Dit zou naar mijn idee terug moeten naar de berijder.

Ik heb het vermoeden dat Arval heel interessant kan zijn voor werkgevers. Voor berijders is het een ander verhaal...

WillemJan

Forumguru
Hoi Golfertjuh,

Dank je wel voor je reactie. Ik vind Arval ook een goed leasebedrijf. In het verleden konden we bij mijn werkgever zelf bij 3 leasebedrijven de offertes opvragen en kon de berijder zelf een leasebedrijf uitkiezen. Nu gebeurt dit allemaal centraal. Helaas was Arval voor de gekozen configuratie te duur. En zodoende -- moet -- ik naar Athlon. Maar uit de bovenstaande reacties blijkt ook wel weer dat Athlon een goed bedrijf is.

Over ING Car Lease zijn de meningen nogal verdeeld. Mijn ervaringen zijn een 6- waard.

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan

Falcon

Donateur
Ook alleen maar goede ervaring met Athlon. Vooral als je eens mee kunt doen met de Athlon Cabrio dag! :)

WillemJan

Forumguru
@Falcon: dank je wel. Oh ja, als mijn auto een cabrio gaat worden, dan is er wat goed fout gegaan...........

Peter79

Actief lid
Ik heb in de laatste 5 jaar een auto gehad van: Leaseplan, Business Lease, Arval en nu Athlon.
Leaseplan en Business Lease gewoon goed, niets op aan te merken. Arval is echt een bedrijf voor de werkgever en niet voor de werknemer. Omdat contracten zo zijn uitgeperst, wordt er volgens mij bespaard op service e.d.
Nu Athlon sinds 3 maanden en ik heb nog niets gehad met ze, behalve het voortraject. En dat was gewoon goed en correct. Telefonische afspraken netjes bevestigd via email/brief en bij vragen direct te woord gestaan met ook goede antwoorden.
Dus ik denk dat je je hier geen zorgen over hoeft te maken Willem Jan.

WillemJan

Forumguru
Allen,

Ik heb zojuist gehoord dat de auto toch bij Arval wordt besteld. Athlon had wat aanpassingen gedaan, waardoor de balans voor hun negatief uitviel.
Met Arval ben ik blij!

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan

Ik heb in de laatste 5 jaar een auto gehad van: Leaseplan, Business Lease, Arval en nu Athlon.
Leaseplan en Business Lease gewoon goed, niets op aan te merken. Arval is echt een bedrijf voor de werkgever en niet voor de werknemer. Omdat contracten zo zijn uitgeperst, wordt er volgens mij bespaard op service e.d.
Nu Athlon sinds 3 maanden en ik heb nog niets gehad met ze, behalve het voortraject. En dat was gewoon goed en correct. Telefonische afspraken netjes bevestigd via email/brief en bij vragen direct te woord gestaan met ook goede antwoorden.
Dus ik denk dat je je hier geen zorgen over hoeft te maken Willem Jan.

Mijn vorige contactpersoon bij Arval vertelde me zaken die je als berijder toch vraagtekens doet stellen. Natuurlijk is een werkgever gek als hij niet kiest voor meest uitgeknepen en geslepen lease contracten. Maar om je berijders 100% te laten betalen voor alle opties die de norm overschrijden, zonder rekening te houden met hogere restwaardes, en vervolgens wel de werkgever een retourcommissie te bieden vind ik erg ver gaan. Ik hoop dat de nazorg van Arval beter is dan het gevoel dat ik nu heb....

Bovenaan Onderaan