ASR

the_master

Nieuw lid
Hallo!!!
Wie kan mij helpen? Op mijn Octavia slx van 2000 zit op het dashboard het ASR knopje. Echter als ik er op druk zie ik geen lampje in het controle display branden. Tevens is het ook niet verlicht wanneer ik de verlichting inschakel.
Volgens mij zit het er wel op waarvoor hebben ze anders het knopje geplaatst. Wie o wie kan mij helpen???? /forum/images/graemlins/confused.gif
 

guitar_billy

Senior Member
hallo, ik weet niet of het mogelijk is dat een ASR knop op het dashboard is geplaatst zonder dat de optie aanwezig is.

de ASR is een anti-doorslipregeling.

als je niet kunt controleren of het lampje stuk is, kun je ook eens de praktijktest doen : snel optrekken.
als het ASR werkt, grijpt het als ABS systeem via de remmen in om doorslaande wielen af te remmen.

mogelijk werkt ook de schakelaar+lampje niet meer (slecht of geen contact oid)?

hth, ALEX
 

VEEJAY

Forumguru
Nee ASR grijpt alleen op de motor in, ik zie het lampje vrijwel dagelijks knipperen bij mij. Hij blijft branden als je hem uitzet. Maar ik praat over een O2
 

rickske

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Nee ASR grijpt alleen op de motor in, ik zie het lampje vrijwel dagelijks knipperen bij mij. Hij blijft branden als je hem uitzet. Maar ik praat over een O2

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/722.gifDit is ook zo bij de octavia 1.
 

Laus

Actief lid
met sneeuw in de bergen best prettig die ASR. Maar als het glad is kan het ook wel eens leuk zijn om ut te zetten...Het lampje knippert als ie ingrijpt bij mij.
 

the_master

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties.
Lampje stuk heb ik natuurlijk zelf ook aan gedacht.
Er brand dus ook geen waarschuwings lampje in het display.
Ik zal wel eens snel optrekken en kijken of het systeem ingrijpt.
 

VEEJAY

Forumguru
volgas geven halverwege een bocht (niet in de buurt van muurtjes, trottoirbanden en palen). Als de auto netjes op koers blijft doet ie het. Als de voorkant rechtdoor wil dan doet ie het niet.
 
Bovenaan Onderaan