ASR en Gasklephuis

Dennisk1

Nieuw lid
Ben sinds een aantal maanden een trotse eigenaar van een octacia 1.6 comfort uit 2002. Nu brand sinds een maand mijn ASR lampje en motormanagment lampje. Aangezien hij toch voor de keuring moest gelijk een grote beurt laten doen en de klachten doorgegeven. ASR lampje motormanagment en hikken en stoten bij koude motor.

Na de beurt waren allebei de lampjes uit maar een dag later waren ze weer terug. wederom terug naar de dealer welke mijn gasklephuis heeft gereinigd. Geen horten en stoten meer en tot dusver lampjes vrij.

Hoop dat het eulvel hiermee is verholpen maar kan iemand mij uitleggen wat de connectie is tussen de anti slip regeling en het gasklephuis?
 

Antera

Donateur
dat kan ik zeker.

Is kort gezegd heel simpel. De antislip regeling word mede geregeld door het vermogen terug te brengen bij doorslippen. Niet alleen worden de wielen geremt maar ook de motor en dat word dan gedaan door het gasklephuis wat dichter te sturen
 

haggard

Senior Member
Misschien een rare vraag, maar heb je toevallig een aftermarket Xenon verlichtingset ingebouwd???

Bij mij veroorzaakte deze namelijk ook dezelfde symptomen... Bleek dat de Xenon balasten storing veroorzaakten op de CAN-bus... Daardoor foutmeldingen in de ECU zoals motormanagment, ASR en EPC... Bij mij dachten zo ook aan een probleem met het gasklephuis (is ook vervangen), maar achteraf bleek dus alles door de aftermarket Xenon set te zijn ontstaan....
 

Dennisk1

Nieuw lid
Beide bedankt voor jullie rappe antwoord! en nee voor zover ik weet is ie helemaal orgineel........
 
Bovenaan Onderaan