Armen ruitenwissers vastgelopen (ruitenwisser mechaniek vervangen)

turboturbo

Forumguru
Over goede afloop gesproken. Ben benieuwd hoe lang dit mechanisme het vol gaat houden. De OEM variant toch zo'n 13 jaar zonder problemen.

De Van Wezel parts variant zag er nu al uit zoals de OEM variant eruit zag toen ik die demonteerde: flink veel corrosie, roestige ringen bij de lagers, rubberen ophang punten uitgedroogd/gescheurd.... Het mechanisme draaide nog soepel maar ik vermoed dat het bij deze ook een kwestie van tijd (hoe lang precies zullen we afwachten) het vol gaat houden.
 

turboturbo

Forumguru
En dank aan @Spierings voor de gouden tip! Ik heb de koperen 'arm' verwisseld met die van de oude (die had ik dus nog bewaard) Op het oog kon ik absoluut geen verschil zien in afstand. Helaas geen goede digitale maatvoeler om dat mee te doen.

De gok maar genomen - en warempel het slaan/tikken van de wisser tegen de A-stijl is verleden tijd!
Helaas, het tikken is weer terug. Met de eerste beste regenbui tijdens het rijden was het er meteen weer. Ik denk dat tijdens mijn test ik de ruit niet nat genoeg had gemaakt, en de arm net genoeg weerstand had om de A-stijl niet aan te tikken. Met veel meer water op de ruit gebeurt dit dus wel.

De oplossing die ik nu heb toegepast: de wisser zelf (dus niet de arm, maar het vervangbaar gedeelte) zelf iets verbuigen. Dat lijkt vooralsnog prima te werken.
 
Bovenaan Onderaan