Arjen (uit) Bavel

Arjen Bavel

Actief lid
Na aanmelding ook hier netjes voorstellen.
Arjen woonachtig in pittoresk Bavel (bij Breda).
1,5 jaar geleden voor het eerst in een Skoda gestapt (ik mocht een leaseauto uitzoeken) en sindsdien dusdanig tevreden dat ik er bij blijf.
Voor vrouwlief onlangs een Fabia Combi aangeschaft (uit 2003 volgens mij), en voor mijzelf in augustus de nieuwe lease besteld. Dat is een Octavia Combi 'Edition Businesline) 2.0 TDI in Racing Blue geworden (oa nadat de proefrit in een 508SW, 308SW, Auris Sportstourer, Leon ST en Mondeo Wagon niet bevielen.
Nu nog tijdelijk een 308SW als voorloper (die voor geen meter bevalt!) dus ben blij als m'n Octavia er is.

Skoda's staan op de oprit/langs de straat, en in de garage staat de hobby auto, een Morris Mini Van uit 1969 ;)

Met de Octavia erwacht ik totaal geen problemen, maar voor de Fabia zal ik hier vast nog meer te vinden zijn. O.a. nu ivm een slecht openend portier (heb al een topic gevonden waaruit bleek dat het wellicht te maken heeft met slechte/gecorrodeerde connectoren) en ivm een dagteller die niet meer op nul te zetten is.
Ook nog op zoek naar een originele pookknop voor de fabia, en wat tips & trics om de geluidsinstallatie op een makkelijke manier te verbeteren.

Cordoba

Forumguru
Welkom Arjen en straks ook veel plezier met de Octavia.
Voor de probleempjes met de Faab: kijk of je een bestaand topic kunt vinden en open er anders een nieuw topic voor (per probleem dat is het meest overzichtelijk, en krijg je meer reacties op dat probleem). Wat de pookknop betreft: je kunt het makkelijkst op de site schadeauto's zoeken, en dan op het gedeelte 'demontage auto's'. Dan kun je kijken waar er Fabia's bij slopers in je omgeving staan (of verder weg en op laten sturen). Andere optie is om contact op te nemen met Van der Ven auto's in Roosendaal: die hebben ook veel Fabia's tussen de sloopauto's. Wel eerst contact opnemen, want weinig gevraagde onderdelen, gooien ze ook vaak weg.

Overigens zo'n oude Mini van, is volgens mij redelijk zeldzaam.

Arjen Bavel

Actief lid
Welkom Arjen en straks ook veel plezier met de Octavia.
Voor de probleempjes met de Faab: kijk of je een bestaand topic kunt vinden en open er anders een nieuw topic voor (per probleem dat is het meest overzichtelijk, en krijg je meer reacties op dat probleem). Wat de pookknop betreft: je kunt het makkelijkst op de site schadeauto's zoeken, en dan op het gedeelte 'demontage auto's'. Dan kun je kijken waar er Fabia's bij slopers in je omgeving staan (of verder weg en op laten sturen). Andere optie is om contact op te nemen met Van der Ven auto's in Roosendaal: die hebben ook veel Fabia's tussen de sloopauto's. Wel eerst contact opnemen, want weinig gevraagde onderdelen, gooien ze ook vaak weg.

Overigens zo'n oude Mini van, is volgens mij redelijk zeldzaam.

Bedankt voor het welkom heten, om met het laatste te beginnen, ja die beginnen aardig zeldzaam te worden. Ik heb de mijne nu een jaar of 13, ondertussen bijna alles aan vernieuwd, maar ook nooit af ;)

Problemen met het portier had ik al gevonden, de pookknop heeft geen haast. Ik rij zeer regelmatig langs Van der Van, dus ga dat wel eens vragen.

Rest van de vragen zoek ik ook eerst voordat ik een topic open, ik ben redelijk actief op andere fora (o.a. Minisevenclub) en weet gelukkig redelijk goed hoe het werkt!

Bovenaan Onderaan