AQW houdt af & toe in

Erik_NL

Forumguru
Hallo @ll,

de Fabia AQW van mijn vrouw houdt af & toe even in bij het optrekken met warme motor.
Dat begon een paar maanden geleden, gebeurde ca. 1x/maand en duurde maar enkele minuten. Het wordt geleidelijk vaker (en werkt op haar zenuwen). Helemaal ongevaarlijk is het niet als je net een kruising oversteekt of een rotonde oprijdt.

In eerste instantie dacht ik zelf aan vervuilde benzine(toevoer) of aan valse lucht.
Onze Skoda-dealer heeft er bij de recente onderhoudsbeurt naar gekeken en ook het geheugen uitgelezen, maar nog niets kunnen vinden. Ze suggereerden dat mogelijk een bobine de oorzaak is, maar kunnen pas concreet iets zeggen als het euvel zich tijdens het uitlezen voordoet. Dat lijkt me plausibel.

Wat levert de gebalde kennis van de experts op dit forum op aan suggesties?

Hoeveel bobines heeft de AQW?
 

FabiaFrans

Senior Member
De AQW heeft een zo genoemde bobine rail die de 4 pitten van stroom voorziet. Als je de motorkap opent zit de rail voorop het blok net onder de plastic kap. Ik heb een jaar geleden een nieuwe moeten kopen voor ik dacht een 120 euri's. Ik heb echter het idee dat er iets anders speelt. Mocht namelijk een bougie geen vonk geven dan wordt dat weggeschreven in de ecu. Tenzij de dealer de auto niet goed uitgelezen heeft.
 
Bovenaan Onderaan