Apple Maps navigatieinstructies in Virtual Cockpit

sebmar

Actief lid
Goedemorgen,

ik ben wat CarPlaynavigatieapps aan het uitproberen (Waze, Google, Flitsmeister, Apple Maps etc.). De interface van zowel Waze als Google maps kan me niet bekoren; die van FM en Apple Maps is een stuk strakker, en nu viel me op dat Apple Maps navigatieinstructies weergegeven worden in de Virtual Cockpit, zowel wanneer geselecteerd in één van de tellerclusters als in het midden van het scherm wanneer de functie niet geselecteerd is.
Welke navigatieapp gebruiken jullie, en waarom?
 
Google Maps, wordt ook op het digitaal dashboard weergegeven. Duidelijke aanwijzingen en de snelheid en nauwkeurigheid waarmee Google Maps langzaamrijdend of stilstaand verkeer weergeeft is zeer prettig.
 

sebmar

Actief lid
Bij mij niet: alleen van Apple Maps worden de instructies weergegeven, wat vreemd. Misschien ligt het aan de softwareversie welke geïnstalleerd is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sneeuwwitje

Senior Member
Ik gebruik ook altijd google maps, maar hoe je de instuctie op de virtual cockpit krijgt? Heb ze er weleens op gehad maar zijn snel weer verdwenen. Zal idd wel iets met de versie zijn. Werkt niet met de Samsung en ook niet met de Iphone. @OctaviaSportBusiness, werkt het bij jou draadloos of via de kabel?
 

jesse_s93

Donateur
Ligt niet aan de auto, maar aan je telefoon. @OctaviaSportBusiness zal een android telefoon hebben. Waze en Google Maps worden met Android Auto daar inderdaad weergegeven in het instrumentenpaneel en HUD. Apple schermt dit in iOS af en heeft dit enkel voor Apple Maps opgesteld.

Overigens, we hebben het hier enkel over de turn-by-turn instructies (pijlen), de kaart vanuit een app in je virtual cockpit kun je vergeten. Ik verwacht niet dat dit ooit naar onze generatie auto's gaat komen. Met de nieuwe CarPlay van iOS zou zoiets wel mogelijk moeten zijn, maar daar moet de auto op aangepast zijn. Android Automotive kan dit al met Google Maps en Apple Maps (bv Volvo).
 
Bovenaan Onderaan