Apple Carplay

Webloxx

Senior Member
In de Scala (met Amundsen, MY2020 geloof ik) kon ik met ODBeleven wireless AC aanzetten, door enkel de 5 GHz aan te zetten en door de Apple_Carplay van 'USB_Only' naar 'ON' te zetten... Vanaf dag 1 dat ik de Scala had, had ik deze aanpassing gedaan, zonder de usb-kabel te gebruiken voor Carplay. :)

Na starten is de verbinding met iPhone binnen 10 seconden opgebouwd, vaak voordat de navigatie(-kaart) gaat starten.

Heb de 27ste wel een grote beurt + update gepland staan, dus ben benieuwd of na de software-update draadloos AC nog steeds werkt. :D
 

Rallye

Forumguru
@Broertje van Einstein Als je wireless Carplay in de auto hebt (of via een truc kunt aanzetten) moet je dat natuurlijk doen. Mijn auto is echter uit 2015 en toen bestond wireless Carplay nog niet. Dat betekent dat ik Carplay alleen kan gebruiken als ik elke keer mijn telefoon met een kabeltje aan de USB-poort leg. Dat doe je niet voor elke rit. Nu ik die dongle heb stap ik in, en heb automatisch Carplay. Ja, die dongle hangt ook aan de USB, maar de telefoon blijft gewoon in mijn zak.

@Japanese Power Je auto moet wel voorzien zijn van (niet-wireless) Carplay om de dongle er wireless Carplay van te kunnen laten maken. Heeft de TSport dat?
Bovendien is de dongle auto-specifiek.
 

ElScorpione

Forumguru
Dit heeft toch alleen nut als je dat kastje ergens onzichtbaar kunt plaatsen? Ik heb in mijn octavia in ieder geval geen verborgen USB poorten.
 

dervish

Nieuw lid
@dervish

Ben wel nieuwsgierig hoe je dat hebt gedaan in OBDEleven. Kun je dit delen hier?

Dankzij Weblox:

Dit in control unit Multimedia 5F - Adaptation:

Name: function_configuration_connectivity
Values:
WIFI_Hotspot_5GHz:
Old value: off
New value: on

wifi_client_mode_5GHz:
Old value: off
New value: on

apple_car_play:
Old value: usb_only
New value: on
 

MacRembrandt

Forumguru
Bij mij in de Tiguan werkt het niet. Configuratie in OBDEleven is ook iets anders (gevonden op ander forum onder setting voor een Touareg).
Ondanks de instellingen geeft Appconnect in het scherm al aan “verbind met USB”.
Die “usb_only” lijkt er dus ergens (nog) in te zitten, maar die setting zit bij mij niet in 5F.

Ach, het was het proberen waard. In de praktijk hang ik m toch aan de kabel omdat ik nog een iPhone heb zonder draadloos laden (SE 1st gen).
 

jesse_s93

Donateur
De aanpassing via OBD11/VCDS werkt enkel bij MIB3 eenheden én waar WLAN reeds door middel van een FEC code is geactiveerd. Zo lukt het bij de Scala voor een Amundsen wel, de Bolero vereist meer dan enkel bovenstaande aanpassingen. Overigens is het voor de Bolero vanaf de zomer voor de Sport Business uitvoering standaard (Scala).

Ik heb ook een Carlinkit dongle gekocht (maart 2020). Er is een paar weken terug een update uitgebracht en sindsdien werkt hij pas echt goed in mijn Scala. Tot begin dit jaar werkte de microfoon niet. Toen een update de microfoon had gefixt, crashte de dongle elke +/- 5 minuten. Nu werkt en de microfoon en crasht hij niet meer. Erg handig icm een draadloze oplader.
 

Rallye

Forumguru
Carlinkit zegt overigens wel dat je alleen moet updaten als je problemen heb, zo zag ik na mijn eerste update. Bij mij werkt hij (desondanks) prima.
 

Rallye

Forumguru
Tja. Ik heb het kastje met klittenband onder de radio geplakt. Zit me niet in de weg, telefoon past er nog onder.

276E0ECD-73F3-44E2-9B7F-9113EB8DDF2C.jpeg

Net zo lelijk (of niet) als een draadje door je auto….
 

HarrieSkoda

Forumguru
Is een hele mooie manier zoals @Rallye de Carlinkit heeft 'weggewerkt'.

Echter kan de USB poort (die op de foto niet te zien is, omdat die aan de achterzijde van het kastje zit) nu niet gebruikt worden.

Ik moet even kijken, of de lengte van het USB snoertje lang genoeg is, om deze desnoods tussen de USB-uitgang en de Carlinkit naar achter te geleiden, en daar in de Carlinkit te steken.

Nadeel daarvan zal wel zijn dat de Carlinkit verder naar voren zal komen...
 
Bovenaan Onderaan