Apple Carplay in een Fabia 2

Michel71

Actief lid
Ik heb zojuist een RCD330 in m'n Faab geïnstalleerd. Ongelofelijk dat dat kan; voor ca. 135 euro een multimedia systeem met Apple Carplay, touch screen, fm-radio, bluetooth etc. Ik had hem zondag in China besteld via Ali (link) en hij werd vandaag al bezorgd (!).

lu7UahS.jpg


Het uitbouwen van de (standaard) Swing Radio was een makkie; eerst het frame om de radio los (loswippen met schroevendraaier) en daarna 4 torque schroeven losdraaien. De grote stekker aan de achterkant maak je los door hem los te klippen (hefboom-klip los en dan trekken, niet gewoon trekken) en de antenne los.

Bij de RCD330 zaten 2 losse stekkers. Die voor de achteruitrijd camera had ik niet nodig, de andere was het verloopje voor de antenne. Gewoon even goed opletten dat alles weer goed vast zit /klikt en dan kan er eigenlijk niet veel misgaan. En ja, de parkeersensoren werken ook nog gewoon, het ziet er zelfs nog wat mooier uit. Maar nog mooier is natuurlijk dat Touchscreen met Waze, TuneIn, Spotify en al die andere app's.
JYtNJ9Z.jpg
 
Kun je hier nu ook 2 telefoons tegelijk op aansluiten? Ik twijfel sterk aan deze maar het is eigenlijk wel van belang dat ik 2 telefoons aan de carkit kan koppelen. Heb namelijk prive en werk telefoon.
 

Michel71

Actief lid
Nou, tegelijk aansluiten kan niet, maar om en om kan wel. Om het moment dat je een telefoon aansluit, toont íe gewoon de Carplay van die telefoon, dus als je maar een iPhone aansluit is het goed. Het wordt lastiger als je prive een android en voor je werk een iphone hebt.
 

Rallye

Forumguru
Bij mijn Amundsen kun je via bluetooth twee telefoons tegelijk aansluiten. Via CarPlay kan ik maar één telefoon (bedraad) aansluiten, terwijl de bluetooth dan uit gaat. Dus als je Carplay gebruikt kun je maar één telefoon aangesloten hebben. Is dat bij deze navi ook zo?
 

EdK

Forumguru
Gewoon een dualsim telefoon nemen !
Heb zelf de samsung J3 dualsim en de amundsen in de fabia
Beide nummers reageert de amundsen op omdat hij het toestel als één mobiel ziet...

En sinds ik met één toestel loop en niet meer twee , heeft de buitenwereld het ook niet meer in de gaten dat ik nog een handeltje in gras heb.....
Tsja zakelijk toestel......:cheers::D
 

Michel71

Actief lid
Twee telefoons kan trouwens, eenthje via Carplay en andere via bluetooth. Geen btw, maar daar moet je geluk bij hebben.
 
Bovenaan Onderaan