APC: All Purpose Cleaner & Degreaser

Gebruik jij een APC?

  • Ja, omdat..

    Stemmen: 6 60,0%
  • Neen, want..

    Stemmen: 4 40,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

Joske

Forumguru
Jullie kennen het wel, die flesjes APC waarmee je alles op een "veilige" manier kan reinigen. Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is, waarvoor gebruiken jullie het allemaal en vooral in welke verhouding voor welke toepassing?

En wat doet het op een lak? Verwijdert het ook de waslaag van de lak? Is het veilig om zomaar rond te spuiten in een motorcompartiment?

Deze heb ik aangeschaft, als die goed bevalt komt de grote flacon op de wishlist te staan ;)



100712.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Zoals Erik ook al aangeeft: de verdunning naar behoefte aanpassen, en de meeste APC's bevatten iets van citroenzuur (citrus based op het etiket van de foto van Erik lijkt dit ook aan te geven), en sealants en waxen worden dus ook aangetast door APC's.

Voor het interieur dat ik nu in mijn auto heb, heb ik heel veel APC gebruikt om dat schoon te krijgen. Begonnen met verdunde versies, en uiteindelijk het hardnekkigste vuil met pure APC te lijf gegaan.

Overigens de APC van PB is er in verpakking van 120 ml (sample kit), 946ml, en een gallon (3780 ml) en volgens mij ook in 473ml maar die zie ik even niet.

Verder zijn er meer merken zoals Mothers en Meguiar's die een APC in hun gamma hebben. Die van Meguiar's zijn goedkoper dan de PB versie, maar volgens mij is de PB versie geconcentreerder, waardoor de Meguiar's versie uiteindelijk toch duur is.
 

ertromp

Forumguru
Oh en vergeten te melden: geen schadelijke invloed op de lak al vermoed ik wel dat je waslaag ook verwijderd zal worden. Goed spoelen met water als je dat spul gebruikt hebt.
 

CDK

Forumguru
voor de motorruimte gebruik ik deze van Chemical Guys - Signature Series Orange Degreaser - 473ml

514-614-thickbox.jpg
 

guitar_billy

Senior Member
ik heb gestemd : Neen, want...

Bij mij staat er maar 1 fles op het auto-schap (een shampoo) :)

Wel door het forum begonnen met 2 emmer wassen en een washmitt / droogdoek.
Dat is een kleine moeite en je ziet het resultaat !

Mischien, ooit, als ik veel tijd en een nieuwe auto heb...
... dan lees ik de Skodaforum autowas topics nog eens door.
 

peterrapid

Forumguru
Tremco-Illbruck industriële ontvetter in 4l bidon 10.99€ bij ons. Wordt vooral verkocht aan de plaatsers van ramen. Werkt perfect om alles te ontvetten en te reinigen. En een dispenserfles kost 0.95€
 

Desperado

Forumguru
Nee, ik gebruik het niet. Voor mijn auto vind ik het zinloos om allerlei smeerseltjes te gaan gebruiken.
 

H@RM

Senior Member
Verder zijn er meer merken zoals Mothers en Meguiar's die een APC in hun gamma hebben. Die van Meguiar's zijn goedkoper dan de PB versie, maar volgens mij is de PB versie geconcentreerder, waardoor de Meguiar's versie uiteindelijk toch duur is.

Klopt, de Poorboys versie is veel geconcentreerder. De mengverhoudingen die iedereen hanteert van de Meg's APC komen absoluut niet overeen met die van Poorboys
 
Bovenaan Onderaan