ANWB Winterbanden Test 2009

Hetzer

Forumguru
Voorheen de semperits gehad en daar meer dan tevreden over nu gaan volgende week de pirelli 210´s in de maat 195-45 r16 eronder.
 

joergarms

Senior Member
Rij al jaren met Goodyears, momenteel de ultragrip7. Prima bandjes, voor een nette prijs.
Maar wat ik tegenwoordig wel merk, sinds ik als zomerbanden de Rainexpert van UniRoyal heb, lijken winterbanden op nat wegdek minder goed mee te komen. met andere woorden, het moet echt koud worden, willen de winterbanden beter presteren dan die zomerbanden.
Ben over die UniRoyals ook zeer goed te spreken.
En in Februari ga ik lekker naar Zwitserland om te skiën, maar niet met de Skoda, kan lekker met m'n broer en schoonzus meerijden.
 

Rallye

Forumguru
Hier de link naar de pdf: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/winterbandentest_2009_205-55-r-16-h.pdf .

Na twee seizoenen Vredestein Wintrac ben ik binnenkort aan nieuwe winterbanden toe: de profieldiepte zit tussen de 4 en de 5 mm. Ik had eigenlijk, op basis van de test van de Auto Motor und Sport besloten eens naar de Goodyear Ultra Grip Performance 2 te kijken, die lijken fors voordeliger dan de Continental Winter Contact TS 830 die ook bij AMS wint. De Conti's zijn echter wel slijtvaster.
 

Constant

Erelid
Er zit een sterk verband tussen slijten en remweg. Slijtvastheid geeft een langere remweg. Op zich erg handig dat de ANWB de tabel heeft bijgevoegd met de detailscore, dan kan ieder zijn eigen voorkeuren kiezen.

Zo had volgens de 2008 test de Conti TS810 meer dan gemiddelde slijtage, maar wel de kortste remweg (en dat laatste vond ik belangrijker).
 

Hetzer

Forumguru
Voorheen de semperits gehad en daar meer dan tevreden over nu gaan volgende week de pirelli 210´s in de maat 195-45 r16 eronder.

heerlijk, de pirellis voldoen goed, tijdens deze dagen kan ik ze goed uitproberen,sowieso besef je weer eens hoe noodzaakelijk winterbanden zijn in deze omstandigeheden

er ligt nu hier ook al weer meer dan 8 cm

grip is alles!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
 

skodaoctavia2

Actief lid
Ik heb nu ik de auto het eerste maal in de winter ga rijden
de Dunlop SP Winter Sport 3D eronder, ben zeer tevreden en niet zoveel lawaai, goede grip . deze zal ik hierna nog wel een wintertje kunnen gebruiken.
Maat 205/55/16
 

Falcon

Donateur
Met al dat sneeuw ben ik echt zo ontzettend tevreden over Wintercontact TS-830 banden. Ik heb nog geen moment moeite gehad met weg te rijden of op de snelweg.

Toppers!...Maar of ik morgen de weg op ga?
 

Oli4

Actief lid
Met al dat sneeuw ben ik echt zo ontzettend tevreden over Wintercontact TS-830 banden. Ik heb nog geen moment moeite gehad met weg te rijden of op de snelweg.

Toppers!...Maar of ik morgen de weg op ga?


'tuurlijk ga je de weg op !:1761: VOLG de Skodarijder.... op gepaste afstand...

Rijdt nu een derde seizoen vol overtuiging met de Conti TS810.
Speciaal vandaag was zo'n dag, dat ik dacht: Blij dat ik met smalle winterbanden rij !
(:ot:Opvallend hoeveel Audi's vandaag aan de kant van de weg (Keulen richting Arnhem) stonden..(2* A5, diverse A6en, RS6 en een A8) allemaal met dikke sloffen >225.
Veel stilstaand & langzaam rijdend verkeer en juist deze auto's 'spinden' bij 't optrekken er niet-zo-vrolijk op los....
 

Constant

Erelid
Dikke zomersloffen is dubbeldom. Dikke wintersloffen (ik heb inderdaad 225 breedte) is eigenlijk ook niet perfect, maar bij mij doen de T810 het nog steeds 100% prima in de sneeuw.
 

Hetzer

Forumguru
kwam gisteren op een b-weg een nieuwe Audi TT tegen op jawel dikke zomer sloffen, werd er heel sip afgetroefd door een fabia combi op winterbanden!!!!!!!!!!!!!!!:grin::grin:
 

hemi24

Forumguru
Blijf me altijd verbazen: de eindposities die verschillen per maatvoering.
In de ene maat kan een merk/type bovenaan eindigen, terwijl hetzelfde merk/type in een andere maatvoering niet verder als de middenmoot komt...
Voorbeeld hiervan is Vredestein Snowtrac 3:
bovenaan in de klasse 185/60R14 en middelmatig in de klasse 205/55R16.
 

hemi24

Forumguru
kwam gisteren op een b-weg een nieuwe Audi TT tegen op jawel dikke zomer sloffen, werd er heel sip afgetroefd door een fabia combi op winterbanden!!!!!!!!!!!!!!!:grin::grin:


Herkenbaar: een Volvo V50 2.4 voor mij wist zich bij het op groen springen van de stoplichten sneller zijwaarts te bewegen dan vooruit! Kwam domweg niet van z'n plek, terwijl ik me af zat te vragen wat 'ie toch wel niet aan het doen was...
 

EdK

Forumguru
kwam gisteren op een b-weg een nieuwe Audi TT tegen op jawel dikke zomer sloffen, werd er heel sip afgetroefd door een fabia combi op winterbanden!!!!!!!!!!!!!!!:grin::grin:


Laat me raden: een Škoda Fabia Combi 5J Ambiente-Sport
Bouwjaar: 2009 ???:koffie:
 

Ralph

Lid
Mijn nieuwe 17" TS-830 werken inderdaad ook geweldig!
Heb overigens ook al complimenten gehad over mijn nieuwe velgjes ;))
 

Bijlagen

  • Nieuw0189.jpg
    Nieuw0189.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 37
Bovenaan Onderaan