Antidiefstalcode Columbus?

S

Sjoerd.

Zaterdagochtend vraagt m'n Columbus om de code in te voeren. Dit is even geheel nieuw voor me, maar heb geen idee wat de code is. Diverse codes (viercijferig: 1234, 0000, 9999) geprobeerd, maar geen reactie van het apparaat. (Auto komt van Lugtstra, maar lees net dat ie failliet is, vandaar ook dat ie gister telefonisch niet bereikbaar was!)

Terug thuis naar de plaatselijke dealer gereden - echter die heeft er ook geen ervaring mee. Moet uitgelezen worden via de pc.

Heeft iemand enig idee wat de 'standaard code' zou kunnen zijn?
 

Ronnie

Forumguru
Bij mijn MFD(VW) kon ik naar de VAG dealer, deze zoekt op chassisnr. de bijbehorende (unieke) code.
 

nomad

Senior Member
Een Columbus heeft geen standaard code. Anders is die diefstalbeveiliging redelijk waardeloos. Elke dealer kan via de fabriek deze code opvragen. Zorg er wel voor dat je legitimatie en autopapieren bij je hebt, zodat je kan bewijzen dat het ook echt jouw Columbus is.
 
S

Sjoerd.

Een Columbus heeft geen standaard code. Anders is die diefstalbeveiliging redelijk waardeloos. Elke dealer kan via de fabriek deze code opvragen. Zorg er wel voor dat je legitimatie en autopapieren bij je hebt, zodat je kan bewijzen dat het ook echt jouw Columbus is.
Gebeld met plaatselijke dealer: idd id-papieren meenemen. Via de pc aan de auto wordt morgen online contact gemaakt met Pon om zo alsnog de 'unieke' code te krijgen.

Hopelijk duurt 't maar even.

Lijkt me toch wel een kleine software fout te zijn - ineens schijn ik 780 km i.p.v. 630 km op een volle tank te kunnen rijden. :crazy: Het viel me op nadat ik gisteren getankt had bij BP, normaal bij Shell. En niet eens Ultimate of V-power. Na vanmiddag geeft ie trouwens weer wel een gewoon km-bereik weer. Balen! :biggthumpdown:

Ik hoor het morgen wel en dan bericht ik hier wel verder.
 

Bakkertje

Forumguru
Gebeld met plaatselijke dealer: idd id-papieren meenemen. Via de pc aan de auto wordt morgen online contact gemaakt met Pon om zo alsnog de 'unieke' code te krijgen.

Hopelijk duurt 't maar even.

Hopelijk controleert de dealer ook of het systeem gestolen is of niet, anders is heel die code een wasse neus..
 
S

Sjoerd.

Hopelijk controleert de dealer ook of het systeem gestolen is of niet, anders is heel die code een wasse neus..
Hij is zeker niet gestolen! Heb de O2 zelf nieuw in ontvangst genomen van officiele dealer... welke dus nu failliet is! Helaas. Had er een hele goeie indruk van.
 

Bakkertje

Forumguru
Begrijp me niet verkeerd, ik doelde meer op het proces, ik ga ervan uit dat het hier om een eerlijk systeem gaat.

Het proces komt bij mij over dat wanneer je jezelf kunt legitimeren dat je dan een code op kunt vragen bij Pon. Als dat zonder controle gaat of het systeem wel of niet gestolen is, dan heet die code geen zin. Ik hoop dat er ergens nog een controle op diefstal inzit..
 

Ronnie

Forumguru
Het nummer van de Idetiteitskaart wordt genoteerd op een formulier van VAG en dus gekoppeld aan het productnr.in kwestie van het apparaat.
Dit wordt dan samen opgeslagen in de VAG database.
 

Bakkertje

Forumguru
Het nummer van de Idetiteitskaart wordt genoteerd op een formulier van VAG en dus gekoppeld aan het productnr.in kwestie van het apparaat.
Dit wordt dan samen opgeslagen in de VAG database.

Zonder verdere controle?? Of wordt de VAG database ook aan de Politie verstrekt voor onderzoek?

Van de andere kant, hoe meer columbussen en RNS-510's er gestolen worden hoe meer werk en marge voor de dealers, dus waarom zouden die zich nou druk maken..
 

Ronnie

Forumguru
Zonder verdere controle?? Of wordt de VAG database ook aan de Politie verstrekt voor onderzoek?

Van de andere kant, hoe meer columbussen en RNS-510's er gestolen worden hoe meer werk en marge voor de dealers, dus waarom zouden die zich nou druk maken..

Zoals de (Duitse, hier net over de grens) VAG dealer mij vertelde wordt inderdaad bij het opvragen van de code van een gestolen serienummer de politie ingeschakeld. Op dit Forum http://www.navi-forum.net/board/index.php staan ook gevallen waarbij mensen op Ebay
een navi hadden gekocht en na 3 weken of zo bezoek kregen van de Kriminalpolizei en vervolgens veroordeeld werden voor heling!
 
S

Sjoerd.

Zo, vandaag de code weer ontvangen. Columbus werkt weer. Het zou gaan om een spanningsonderbreking - aldus de monteur. Nou niet door mij! Dus hoe het dan precies zit, is mij een raadsel.
 

LenK

Forumguru
Zoals de (Duitse, hier net over de grens) VAG dealer mij vertelde wordt inderdaad bij het opvragen van de code van een gestolen serienummer de politie ingeschakeld. Op dit Forum http://www.navi-forum.net/board/index.php staan ook gevallen waarbij mensen op Ebay
een navi hadden gekocht en na 3 weken of zo bezoek kregen van de Kriminalpolizei en vervolgens veroordeeld werden voor heling!
Zo daar weten ze wel hoe het moet :xyxthumbs: want zonder heling geen diefstal.
Beter dan die slapjanus politie in NL waar dossiers van dit soort zaken in de la verdwijnen en de graaibrigrade vrij spel heeft.
 

LenK

Forumguru
Als ie dat dan ook na montage in een andere auto doet, dan snap je de jatdrift nog beter.
Mogen ze zich helemaal schamen bij VAG.
 
Bovenaan Onderaan