Antenne ontvangst Columbus *&$($()#~!

Ok, ik ben net lekker op pad geweest met mijn Columbusje aan boord. Lekker op en neer naar Kroatië, geweldig systeem de Navi, DVD, Traffic maar helaas niet de FM. Wat een geklooi met die FM zenders. Iedere keer vond hij wel een hele lijst aan zenders. Dan luister je er naar en opeens valt de zender van heel goed bereik weg naar nu bereik. Eventjes opnieuw op de zenderknop drukken en hij deed het weer even. Maar iedere keer op deze manier naar zenders luisteren is natuurlijk een hele opgave.

ik heb in het menu gekeken en beide antenne's staan op off. Dat is vreemd, ik heb wel een Antenne adapter geplaatst maar nog steeds is het bereik klote. Nu had ik onlangs de Audience er weer even inzitten en daar was de antenne perfect. Alle zenders kwamen perfect binnen. Wat doe ik fout? Moet ik in VAG wat wijzigen ofzo?
 
Tja dat is nu net de vraag, dit is het typenummer:
typenummer: 000 098 713
Antennekabl: Stueck PP18.01.2010
Lot: KW/19-LS-Nr 1143537

Ben bang dat er geen fantoomvoeding op zit?
Weet iemand die anders goedkoop te krijgen?
 

Bakkertje

Forumguru
Als ik me niet vergis moet de phantoomvoeding ingeschakeld worden mbv vag-com. De Columbus heeft dat ook. Mijn columbus had gewoon gode ontvangst, geen problemen mee gehad.
 
Als ik me niet vergis moet de phantoomvoeding ingeschakeld worden mbv vag-com. De Columbus heeft dat ook. Mijn columbus had gewoon gode ontvangst, geen problemen mee gehad.

Als dat zo is zou het fijn zijn, ik heb zlf Vagcom dus als iemand weet in welke module ik dat aan kan zetten of beter nog de code heeft kan ik dat proberen.
 

Ronnie

Forumguru
Module 56, Radio, Bij mijn Radio/navi stonden er allerlei instellingen zoals DSP- ein/aus,
Phantomspeisung ein/aus, enz.
 
Bovenaan Onderaan