Antenne aansluiting

herbiek

Senior Member
Vandaag viel me op dat er bij een geparkeerde VW Golf V geen externe antenne op het dak zat (dus ook geen aansluiting daarvoor).
Ik rijd nu ook nog een Golf V maar daar zit wel een dakantenne op (+ 2 vertikale lijnen in achteruitverwarming)

Kan dit te maken hebben met de 2 verticale lijntjes in de achteruitverwarming? Ik meen dat de Audi TT ook een dergelijke constructie had. Of heeft het met een oudere uitvoering te maken waarvan VW zich later bedacht heeft?

Op een ander forum las ik iets over een aktieve antenne versterker die fantoom spanning nodig zou hebben. Zo'n setje (a 16 euro) dat die fantoom spanning voor je verzorgt als je een eigen radio monteerd (dus geen Skoda model) zou de ontvangst flink verbeteren. Ik kan me voorstellen dat als je geen externe antenne hebt dit wel flink kan schelen

Wie weet hier meer vanaf?

Dan is jouw Golf later afgeleverd dan eind 2005. De Golfjes daarvoor hadden een antenne verwerkt in het achterruit, wel fraai, maar niet zo goed voor de ontvangst. Een ouderwetse antenne zorgt voor een stuk betere ontvangst, vandaar dat ze weer op de Golfjes zitten.
Die twee verticale lijntjes ken ik ook (mijn vriendin heeft een Golf) en ik zou niet zo snel weten waarvoor die zijn.

Exciter

Administrator
Bij onze bedrijf Caddy's zit er een lijn in de voorruit. Goede ontvangst, vandalen bestendig en geen gedoe bij de wasstraat. Voor een bedrijfscar gewoon goed...

Bovenaan Onderaan