Animo vagcom leden?

TheoStek

Forumguru
We weten allemaal (denk ik toch) dat wanneer de km stand gewijzigd (terug draaien) wordt, de titel spreekt dan dat er fraude gepleegd wordt.
Als men fraude pleegt, pleeg je dus ook een strafbaar feit.

De km stand wijzigen mag in bepaalde gevallen.

1. defecte electronica
2. vervanging van de km teller.
3. nieuwe of andere motor geplaatst die minder km'ters gedraaid heeft tegenover de huidige.

De eigenaar van het voertuig moet dit melden aan N.A.P

Vergeet echter niet dat de km wijziging ALLEEN betrekking heeft op de km teller unit/aanduiding.
De kompjoeter (ecu) zal door blijven draaien aan de werkelijk gereden km'ters.

Dus wanneer een jongere motor met minder km in de auto wordt gelepeld, en de km teller stand wordt gewijzigd. (overname van andere auto)
Dan klopt de km stand van je dashboard wel met die van de jongere motor, maar komt niet overeen met de kompjoeter (ecu) van de auto.

Ben net terug van vakantie en kon dus niet reageren. Maar inderdaad,je kunt je teller weer op dezelfde stand neerzetten als je teller een probleem heeft gekregen. Zoals bijv,mijn zoon met zijn auto. Teller ging na het starten met een hulpstart op vijf strepen en bleef zo staan. Zoiets kun je dus met het programma doen om het terug te zetten. Ik waag me er niet aan om de teller zelf terug te zetten. De history van mijn kilometers is immers hier weer terug te vinden.

EdK

Forumguru
. Ik waag me er niet aan om de teller zelf terug te zetten. De history van mijn kilometers is immers hier weer terug te vinden.

En als je je onderhoud bij de dealer laat doen staat het ook landelijk geregistreerd als het goed is !

skodaoctavia2

Actief lid
Ik ben nog geen expert met deze software.
maar voor resetten /comfortmodule etc ben je welkom.

Nickname: skodaoctavia2
Provincie:Ost-Friesland
Vagcom versie 311-2:Ja
Mogelijkheden:Lezen/Wissen/Resetten/Aanpassen Comfortmodule
Kontakt:Via Pm

VAG-COM VCDS Den Haag omg

Wie in omgeving Den Haag heeft VAG-COM of VCDS en kan mij helpen met diagnose van Fabia?
Wil graag een print van de scan, want de dealer kan die niet maken!

Mvg

Reza

Ik heb een lichtsensor in mijn voorruit en als ik het goed begrepen heb, kan er door een ingreep in de software ook de regensensor geactiveerd worden. Die extra functionaliteit wil ik ook graag gebruiken.
Ik woon in Noordwijkerhout. Is er iemand bij mij in de buurt die mij hierbij kan helpen? Een PM daarover is meer dan welkom

Jammer, maar tot heden heb ik hierop geen enkele reactie ontvangen.
Maar ik ben vandaag bij de dealer geweest en die heeft de regensensor gratis even aangezet. Mijn wens is dus al in vervulling gegaan.

nomad

Senior Member
Wie heb je benaderd dan ? het is wel de bedoeling dat je zelf actief naar iemand zoekt om je probleem op te lossen en niet gaat zitten wachten tot anderen reageren.

Omdat ik niet weet, wie er bij mij in de buurt woont die mij eventueel kon helpen, had ik deze oproep geplaatst.
Volgens mij ben ik daardoor dus actief op zoek geweest.
Maar mijn Skoda dealer heeft nu mijn gevraagde instelling gemaakt.
Overigens blijf ik de discussies op dit forum met interesse volgen, want ik vind het erg knap wat een aantal leden allemaal uitvinden en kunnen uitvoeren.
Als ik daarvan gebruik kan maken om daardoor nog meer plezier kan halen in het rijden met deze fijne auto, zal ik dat niet nalaten.

Bovenaan Onderaan