Android auto

Hoi allemaal, sinds ik nieuwe telefoon heb, Samsung S22, werkt Android auto niet meer. Dit is erg vervelend, zowel bij de dealer en vanuit Samsung kunnen ze me niet verder helpen. Hiervoor nergens geen problemen mee gehad. Wie o wie kan me verder helpen.???
Grt donny
 

hemi24

Forumguru
Ik neem aan dat je bedraad geprobeerd hebt de verbinding te maken?

Heb je een laadkabel, of een datakabel?
 
Hoi, ja hij is bedraad. Heb beide geprobeerd. Dealer heeft ze ook geprobeerd zonder resultaat.
 

jesse_s93

Donateur
Volgens mij kun je android auto in de instellingen uitschakelen. Wellicht dat dat deze per abuis staat uitgeschakeld?
 

Frup

Forumguru
Ook even met een andere usb kabel proberen. Bij mij werkte de ene kabel wél en de andere niet. Vraag me niet hoe dat kan.
 

redyak

Lid
Hoi allemaal, sinds ik nieuwe telefoon heb, Samsung S22, werkt Android auto niet meer. Dit is erg vervelend, zowel bij de dealer en vanuit Samsung kunnen ze me niet verder helpen. Hiervoor nergens geen problemen mee gehad. Wie o wie kan me verder helpen.???
Grt donny
Handig, vanavond komt de S22 nieuw binnen , gelijk updaten en dus hopen :cool:
 

EdK

Forumguru
Als ik goed begrijp is auto nog dezelfde ?
Zo ja gooi eens alle instellingen lekker naar fabrieks instellingen en begin met de S22 dan geheel opnieuw !
Zou me niets verbazen dat instellingen van de oude phone je lekker dwarsliggen om wat voor reden dan ook
 
Hoi, auto is nog steeds hetzelfde. Heb volgens mij wel alle oude instellingen gewist. Maar ga er nog een keer goed voor zitten om het te checken. Heb inmiddels ook via Samsung gehoord dat er een nieuwe update komt voor Android auto 7.7 maar die kan ik nog niet installeren. De dankt voor het meedenken
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

redyak

Lid
Bij ons ging het in 2de instantie goed. De telefoon moest idd nieuwste versie hebben en daarna wel eerst accepteren op de Samsung S22 aanklikken voor android auto en toen zat hij bedraad eraan en prima werken hele vakantie. De oude S9 en mijn eigen 1+ staan nog in de lijst.
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
Volg, of tip. Heb zelf sinds kort een O3 fl met columbus sys. 2.5.
Het systeem viel elke keer uit na gekoppeld te zijn met een Samsung S20.
Terwijl mijn vriendin geen problemen had met haar samsung S22, wel werdt haar de mobiel warm/heet.

Na alles geprobeerd hebben, diverse kabels, van verwijderen en installeren Android auto, cach legen,
zelf de S20 compleet fabriek reset gedaan.
Laatste 1 nieuwe kabel besteld van het merk Delock. bij Kabeltje.com
Tot nu geen uitval, wellicht door de korte kabel 50cm. en de 10Gbps.
 
Hoi @Donny77 ik heb hetzelfde probleem.
Een nieuwe Samsung S22 telefoon en een nieuwe Skoda Kamiq gaan niet samen. De Skodadealer er naar laten kijken, zonder resultaat. Vanuit Samsung kunnen ze ook niks doen. Mijn vermoeden (ben maar een leek) is dat de usb-c poort in de auto de versie van android 12 blokkeert of niet competable is op één of andere manier. Maar ja, iedereen wijst naar elkaar, maar niemand doet wat. Ben er 3 maanden mee bezig. Niemand komt met een update.
 
Voorheen werkte het met de S20 en Android 10, geen enkel probleem. Bij de monteurs van de Skoda met een oudere versie telefoons deed ie het ook. Apple Carplay doet het gewoon. Alleen bij nieuwe Samsung S22 kan hij de data niet doorgeven. Heb al 4 originele samsung kabels en bij geen van alle werkt het. Alternatieve kabels doet ie al helemaal niks.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Tsja vervelend dus dan maar de S20 kopen.... schijn je ook mee te kunnen bellen... :cool:
En stel je nog even voor in de meet en greet , dit word zeer op prijs gesteld door een ieder hier
 

Gbi

Nieuw lid
Developer mode aanzetten op je samsung s22, daarna onder deze opties bij usb aangeven dat hij automatisch usb datatransfer/android auto moet gebruiken.

  1. First, navigate to and open Settings. Tap About phone, and then tap Software information.
  2. To enable Developer mode, rapidly tap Build number seven times in a row.
  3. A popup message will appear when you are close to enabling the mode. If you have a lock screen set, you’ll be asked to enter your security credentials.
  4. The Developer options will be activated; you can now access it at the very bottom of the main Settings menu.
Via systeem > developer mode / ontwikkelaars optie zal een knopje usb settings/ usb instellingen staan.

Had hetzelfde probleem, had een xiaomi die het prima deed, S21 en een Pixel 6 op dezelfde kabel niet, Na aanzetten van deze optie geen problemen meer.
 
Bovenaan Onderaan