Superb 3 Android auto

MichielN

Nieuw lid
Heeft er al iemand ervaring met Android auto? Apple CarPlay werkt zo goed als probleemloos, maar met Android is het tobben. Ondanks de vereiste Android-versie 5.0 is het een drama om het aan de praat te krijgen. Daarnaast is het vanwege veiligheidsredenen onmogelijk om in Spotify door je muziekcollectie te bladeren. Heeft iemand dit werkend en wellicht goede tips?
 

Altos

Banned
Hier ook top! Ik kan je ook niet helpen omdat ik niet weet wat er fout gaat omdat het bij mij in een keer goed werkt...
 

Goofy@5E

Forumguru
Een dikke ramp bij mij, krijg het van geen kanten aan de praat, werk met een P7 met Android 5.1, wil gewoon niks doen of herkent het toestel niet, dus voor mij een hoog gadget gehalte en daar blijft het bij
 

Thrar

Actief lid
Ik gebruik het dagelijks met mijn galaxy S6 en nog geen 1 keer een probleem gehad met het navigatie / bel / sms sturen gedeelte. Heb Android Auto geïnstalleerd op mijn S6 en met de auto gekoppeld, that's it. Voor de rest is het usb kabeltje erin steken het enige wat ik hoef te doen elke dag.
 

Spoetnik

Forumguru
Hier de link die ik op dit forum ooit heb gevonden.

https://www.apkmirror.com/apk/googl...-096052-2386982-release-android-apk-download/

Installeer op je telefoon. Ik heb een Samsung 4G. Androi8d versie 5.0.1

Enkele keer als er een update is geweest geeft hij aan dat ik stil moet staan en de handrem erop moet doen alvorens er verder kan worden gegaan. Dan programma verwijderen, nieuwste versie erop zetten en hij doet het weer.

Navigeren op Google werkt idem perfect. Via spraakbesturing roep je een naam van bv een bedrijf. Krijg je de keus navigeren of bellen.

Het is wat minder vriendelijk om wanneer je met Android App werkt tussentijds een andere functie van je telefoon te gebruiken bv mail openen.

Verbruikt wel fors data !
 

ljo13

Lid
Dit is toch wel de functie waar ik het meest naar uitkijk als ik de mijne ontvang. Ben echt benieuwd en ik hoop dat er veel applicaties beschikbaar komen op korte termijn zoals bv. iCoyote.
 

MrEdge_

Forumguru
Bij mij werkt zowel AndroidAuto als MirrorLink, maar ik vind de toegevoegde waarde echt 0,0.
Spotify en Flitsmeister wil je het liefst gebruiken naast de Skoda navi, radio etc. Dat kan het beste gewoon door je telefoon in een houder te plaatsen en via bluetooth de boel te bedienen. Werkt vlekkeloos.
 

superbia

Forumguru
Mijn ervaring is dat de file informatie van google drive veel accurater is. Ik vind het jammer dat hij niet integreerd met het dashboard, die groene pijl had ik er ook graag bij gehad. Ook jammer dat spotify je beperkt in het bladeren in de catalogus. Nog een minountje is dat het niet meer mogelijk is om een 2e telefoon te pairen. Heb zakelijk een windows phone en moet nu steeds kiezen of ik zakelijk wil bellen of spotify wil luisteren. Ondanks de minpuntjes hangt mijn S5 er regelmatig aan
 

Tjaf

Nieuw lid
Android Auto is officieel nog niet beschikbaar in BE en NL. Voor Android Auto moet je de Android Auto app installeren op je GSM en in de BE/NL app store kan je die gewoon niet vinden. Je moet dus idd de APK downloaden van de link hierboven en manueel de APP installeren op je phone.

Eens de app op je phone runt, moet je zowel via Bluetooth als via USB aangesloten zijn. Daarna werkt Android Auto. Dit is allemaal behoorlijk slecht gedocumenteerd.

Via Mirrorlink werkt het wel allemaal iets vlotter omdat je dan de Android Auto app niet nodig hebt, maar de beschikbare mirror link apps zijn vrij mager. Om Spotify via mirrorlink te gebruiken moet je de rockscout app installeren:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.carconnectivity.mlmediaplayer&hl=en


Het enige voordeel van Android Auto in mijn ogen is inderdaad de Google Maps navigatie met betere real-time traffic info. Spotify werkt ook gewoon via Android Auto zonder extra apps.
 

REHOMAWE

Nieuw lid
Toevallig gisteren Android Auto kunnen activeren met mijn nieuwe Galaxy-smartphone A3 2016. De eerste indrukken zijn goed en inderdaad met name het navi gedeelte is accurater in zijn info. Ik zie echter ook voordelen in het gebruik van je telefoonboek. De weergave komt overeen met die van je telefoon dus wordt je een zoektocht bespaart naar contactpersonen waarvan je wéét dat ze erin staan, maar spoorloos zijn in je skoda telefoonboek.
Daarnaast ontvang je whatsapp berichten probleemloos op je scherm en kun je deze handsfree beantwoorden, erg nuttig want... ook al dwing ik mijzelf de mobiele in de phonebox te leggen.. de verleiding is groot als er een berichtje binnen komt. En laten we eerlijk zijn ... het is levensgevaarlijk om onderweg te appen!
Ik hoop op een uitbreiding van toepassingen door Google maar weet ook dat zij gebonden zijn aan strenge regelgeving die per land kan verschillen.
 

Rajackar

Senior Member
Helaas, ik krijg het ook niet werkend. Het gekke is dat het tijdens de proefrit in aug 2015 wel werkte maar nu niet meer wil.
Ik heb het op de HTC M7 en Galaxy S6 geprobeerd maar het resultaat is exact hetzelfde. Ik zie heel even een melding en iets op mijn scherm in de app en dan knal ik terug naar het homescreen zonder resultaat.
Heb ook een oudere versie van de android auto app geprobeerd omdat het een aantal maanden geleden dus wel werkte maar dan maakt helaas geen verschil.
 
Laatst bewerkt:

Rajackar

Senior Member
Nog even een update, ik heb het uiteindelijk werkend gekregen door in de settings van de Columbus de tijd op "Automatisch (GPS)" te zetten. De fout die ik kreeg had te maken met de handshake die faalde vanwege een tijd fout. Het gekke is dat de tijd 100% handmatig door de dealer correct ingesteld stond maar het is gaan werken na deze aanpassing. Wel even de telefoon herstarten, de android auto service moet even gereset worden na mislukte pogingen.
 
Bovenaan Onderaan