Android auto niet draadloos?

Hallo allemaal.
Nu 2 dagen onderweg met de Octavia van 2019.
Nu wil ik Android auto gebruiken, maar dat kan alleen via een USB kabel? Dat was ik niet gewend bij de vorige auto, een ID4, dat ging allemaal gewoon draadloos.
Is hier een oplossing voor? Software is versie 475. Bluetooth USB poortje een oplossing?
Hoor graag hoe jullie dit hebben opgelost.
Gr Mark

Okki

Donateur
Kabeltje werkt toch ook gewoon? En minder kostbaar éne je telefoon wordt gelijk opgeladen. Tja, het is ff werk....die kabel inpluggen.

Maar ja, moet ook nog steeds op het knopje van m'n sleutel drukken en de sleutel in het contact steken....dat is ook veel werk

1983jeroen

Forumguru
Ik vind het draadloze vooral voor korte ritjes erg handig. Op lange ritten vraagt het teveel stroom en plug ik alsnog een lader in

Slider

Forumguru
20230520_094818.jpg

Zo heb ik het verwerkt met kabel. elke rit gaat de telefoon er in, vind ik ook prettiger rijden dan dat blok in mijn broekzak. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Telefoon kan ook wireless chargen in het vak.....maar hij is te groot om er in te passen. Je krijgt hem wel er in, amper meer er uit. Toestellen zijn te groot geworden van toen ze de O3 ontworpen hadden..... :cautious:

Wireless AA kan met een losse USB dongle, kabel moet dan wel in de zichtbare USB van de foto hier. Wat @Brookontour zegt herken ik niet, ik heb geen usb in midden console. Wellicht alleen bij bepaalde uitvoeringen? Dat zou wel idealer zijn.

Zoals @1983jeroen het heeft vind ik ook nog een hele mooie oplossing :giggle:: LINK

Zag pas ook nog een oplossing met compleet weg gewerkte module, ergens achter de mediabox in het dashboard kastje. Dan is het helemaal uit het zicht.

Rallye

Forumguru
Die laatste oplossing is vooral voor als je nog geen AA/CarPlay hebt, bijvoorbeeld op een MIB1 systeem.

Wullum

Actief lid
In mijn Superb 3FL is AA alleen draadloos met mijn (oudere) OnePlus 8T met OxigenOS 14.0 (Android 14).
Mijn Google Pixel 7 met GrapheneOS 14 (hardened versie van Android 14) doet het meestal überhaupt niet, of alleen met kabel, afhankelijk van de GrapheneOS build....

...Wireless AA kan met een losse USB dongle, kabel moet dan wel in de zichtbare USB van de foto hier. Wat @Brookontour zegt herken ik niet, ik heb geen usb in midden console. Wellicht alleen bij bepaalde uitvoeringen? Dat zou wel idealer zijn.
....
Sorry voor de verwarring, maar ik bedoel dezelfde USB-poort als op de foto.

Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar er is maar 1 versie.

Laatst bewerkt door een moderator:

Wullum

Actief lid
Mijn AA probleem is opgelost, met een upgrade van de MIB-3 Columbus naar versie 0330 (dank, @Rainesh !)
en update van AA naar versie 12.0.642024
Werkt alleen met USB kabel, niet via Bluetooth.

Bovenaan Onderaan