Android Auto en Samsung S23 Ultra in Skoda Scala 2020 werkt niet

Goedemorgen,

Sinds gistermiddag de eigenaar van een Skoda Scala uit 2020. Heerlijke auto en flinke stap vooruit ten opzichte van mijn vorige auto (Kia Rio 2013). Eén van de dingen waar ik me op verheugde was onder andere het gebruik van Android Auto (Flitsmeister, navigatie, etc.). Maar nu komt het: mijn telefoon (Samsung S23 Ultra) wil niet koppelen via usb. De telefoon van mijn vriendin (een wat oudere Samsung) werkt wél gewoon.

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren/ervoeren? En hebben die dé oplossing? Ik hoor het graag! :)

Gr. Frank
 

jesse_s93

Donateur
@busf89 dit is een bekend probleem. Je zult waarschijnlijk een Bolero hebben qua infotainment. Bij de dealer (of iemand anders) laten updaten naar software versie 1800 en dan zijn de problemen met dit specifieke model opgelost.
 
Ben bij de dealer geweest en de oplossing moet toch écht vanuit Samsung komen. Dat wordt lang wachten, vrees ik.
 

Rainesh

Forumguru
Ben bij de dealer geweest en de oplossing moet toch écht vanuit Samsung komen. Dat wordt lang wachten, vrees ik.
Nope, dat is niet correct. De oplossing is recentelijk nog uitgekomen dmv software update vanuit Skoda. Heb die al op meerdere Auto's geïnstalleerd.

Daarom mijn vraag; wat is je huidige softwareversie
 

EdK

Forumguru
Daarom mijn vraag; wat is je huidige softwareversie

Dus als je hier antwoord op geeft , dan is de kans ZEERRrrrr groot dat je de oplossing nabij bent !!
Blijf je hangen in Samsung of je Dealer dan is het zeker eind van jaar nog hetzelfde.... :koffie:
 
Nope, dat is niet correct. De oplossing is recentelijk nog uitgekomen dmv software update vanuit Skoda. Heb die al op meerdere Auto's geïnstalleerd.

Daarom mijn vraag; wat is je huidige softwareversie
Dat zou een mooie uitkomst zijn. Softwareversie v3.1.58_SOP. Ik zie ook nog Software 0464 en Hardware 040. Weet je zo voldoende?
 

EdK

Forumguru
Algemeen zijn dat lijsten die bij uitkomen van de wagen word gemaakt en daarna nooit meer word geüpdatet.
Dus zou zeggen maak een afspraak met @Rainesh en laat de boel updaten en dan kun je zonder ergernis weer voort
 
In theorie zou de dealer deze update(s) toch kunnen uitvoeren? Of gaat het dan om updates die officieel nog niet op de markt zijn?
 
Bovenaan Onderaan