André's Octavia 3 EBL Combi, 1.4TSi, Race Blue, 18" Alaris LM, Panodak

Cordoba

Forumguru
Mooie maar opvallende grafiek @Pendragon : tot 2000 rpm geen verandering, en na tuning het dipje in het koppel bij 2700 rpm verdwenen, maar bij hogere toerentallen verloopt het koppel (en dus ook het vermogen) bij het origineel net wat strakker, al zul je dit in de praktijk niet merken (dat 'glooiend landschap' in de grafiek, het verschil in vermogen zal goed merkbaar zijn).
 

Pendragon

Forumguru
Mooie maar opvallende grafiek @Pendragon : tot 2000 rpm geen verandering, en na tuning het dipje in het koppel bij 2700 rpm verdwenen, maar bij hogere toerentallen verloopt het koppel (en dus ook het vermogen) bij het origineel net wat strakker, al zul je dit in de praktijk niet merken (dat 'glooiend landschap' in de grafiek, het verschil in vermogen zal goed merkbaar zijn).

Klopt helemaal, was ons ook wel opgevallen, maar we hebben het getest en we merkten er in de praktijk inderdaad helemaal niets van. Het verschil in vermogen is zeer goed merkbaar. Mijn dochter vanavond over dat verschil in vermogen: zo, dat gaat wel lekker :D
 

Octaf

Lid
Dank je! Vind ik ook wel. Ik had verwacht dat het originele vermorgen wat hoger zou zijn, maar ondanks dat ik altijd BP98 Ultimate tank bleek dat toch 'maar' 145PK te zijn. Vaak gezien dat het iets boven de 150PK is.

Zei de tuner iets over de versnellingsbak, kan die het extra vermogen aan? Ik geloof dat deze ontworpen is voor 250nm (mq250). Er valt echter weinig te vinden over de marge op deze bakken.. Allicht zal het geen probleem zijn.

Mooie waarden in elk geval! Veel plezier ermee.
 

Cordoba

Forumguru
Zei de tuner iets over de versnellingsbak, kan die het extra vermogen aan? Ik geloof dat deze ontworpen is voor 250nm (mq250). Er valt echter weinig te vinden over de marge op deze bakken.. Allicht zal het geen probleem zijn.

Mooie waarden in elk geval! Veel plezier ermee.

Voor zover ik het bedrijf ken, waar de tuning is gedaan zal dit absoluut geen probleem zijn. Als ze denken dat het wel een probleem is, zullen ze waarschijnlijk niet tunen, of heel goed vast leggen dat ze gewaarschuwd hebben, dat dit eigenlijk niet kan.
 

Pendragon

Forumguru
Voor zover ik het bedrijf ken, waar de tuning is gedaan zal dit absoluut geen probleem zijn. Als ze denken dat het wel een probleem is, zullen ze waarschijnlijk niet tunen, of heel goed vast leggen dat ze gewaarschuwd hebben, dat dit eigenlijk niet kan.

Precies zo is het. VAG Techniek (en anderen ook) tunen zonder aanpassingen aan de auto alleen binnen de marges die de 'hardware' aankan.
 
Bovenaan Onderaan