Andere velgen op een leasingwagen

kiezel

Lid
Hallo iedereen,

Sinds enkele weken dus een trotse bezitter van de Fabia 3 Combi First Edition. Top wagen, echter die plastic velgen steken wat m'n ogen uit.

Raden jullie het sterk af om zelf velgen (ik dacht de standaard velgen van een Octavia) aan te schaffen voor een leasingwagen? Bij het plaatsen van de winterbanden zet ik dan gewoon mijn oude velgen er terug op. Verlies je je verzekering bij het plaatsen van custom velgen/banden?

Alvast bedankt!
 

Sparkie

Forumguru
je stelt de vraag aan de verkeerde mensen. Moet je dat niet aan je leasemaatschappij voorleggen?
Zij zijn tenslotte de eigenaar van de auto.
 

Falcon

Donateur
Je kunt ook achteraf nog andere velgen plaatsen.. gewoon even verzoek neerleggen bij de LM/Werkgever.
 

Altos

Banned
Ik weet niet wat voor velgen en banden je nu hebt maar als jij het hebt over plastic dan gok ik op stalen wielen met wieldoppen en dan of 15" of 16" inch...en deze velgen hebben de volgende maatvoering:
Velgmaten; 7J x 17", ET 46, steek 5x100 dus dat worden deze wielen met nieuwe banden dan...
 

oetje

Actief lid
@kiezel Ben hier voorzichtig mee. Lees je contract maar eens goed. Je mag namelijk niets veranderen aan de auto. Nu zal het niet zo erg zijn als je op de ruit een stikkertje plakt maar als je abnden/velgen gaat veranderen is dat best een inbreuk.
Stelregel bij lease die ik zelf aanhoudt: De auto is niet van mij ik heb enkel het gebruiksrecht. (Heeft ook het voordeel dat ik onvoorziene reparaties ook niet hoef te betalen)

Als je zoiets doet kun je beter de LM bellen en een upgrade van velgen vragen ben je misschien met 10 eur/ maand klaar en heb je zekerheid.
 

PCK

Senior Member
Hoi Kiezel,

Een beetje mosterd na de maaltijd, dit had je beter kunnen doen bij de bestelling van je nieuwe auto.
Mijn ervaring met de LM (leaseplan) is dat het veranderen/optie van velgen nooit een probleem is.
Betekend wel dat de leaseprijs omhoog gaat en je werkgever meer moet betalen, mochten zij dat niet willen kun je altijd nog overwegen of je dit zelf per maand gaat betalen.
Dan hoef je het hele bedrag niet in een keer op te hoesten en als je het per maand in je salaris laat verrekenen merk je er ook niet veel van.

succes !
 

Oenoud

Forumguru
Zo heb ik het bij mijn auto ook gedaan. In de leaseofferte meteen de upgrade van de velgen aangevraagd.
De standaard 16 inch velgen zijn ingeruild voor 18 inch velgen. Uiteraard had dit een iets hogere leaseprijs tot gevolg.
Maar al met al is mijn toekomstige Superb zowel voor mij als ook voor mijn werkgever voordeliger dan mijn huidige Passat.

Succes met aanvragen!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

micky

Forumguru
@kiezel Ben hier voorzichtig mee. Lees je contract maar eens goed. Je mag namelijk niets veranderen aan de auto. Nu zal het niet zo erg zijn als je op de ruit een stikkertje plakt maar als je abnden/velgen gaat veranderen is dat best een inbreuk.
Stelregel bij lease die ik zelf aanhoudt: De auto is niet van mij ik heb enkel het gebruiksrecht. (Heeft ook het voordeel dat ik onvoorziene reparaties ook niet hoef te betalen)

Als je zoiets doet kun je beter de LM bellen en een upgrade van velgen vragen ben je misschien met 10 eur/ maand klaar en heb je zekerheid.
Dat mag doorgaans wel gewoon, als je het maar laat zitten bij inleveren als het zichtbare "schade" achter laat, of als je het maar verwijderd bij inleveren.
@kiezel je zult dit alleen voor elkaar krijgen als de bandenmaat hetzelfde blijft, dan is er namelijks niets aan de hand financieel gezien, neem je een andere maat, dan heb je echt goedkeuring nodig..
 

oetje

Actief lid
@micky Inderdaad en hij had het over andere bandenmaat velgen voor dezelfde maat banden zal ok zijn. Anders komt hun calculatie in de war.
 
Bovenaan Onderaan