Amundsen Amundsen plus

Willywortel

Nieuw lid
Navigatie geprobeerd up te daten.
Eerste kaartje stond niets op, nieuwe gehad leek hoopvol bij instaleren maar bijna aan het eind stopt hij met instaleren en er verschijnt in text interne apparaat fout en verder kom het niet wie weet wat te doen?
 

EdK

Forumguru
Ik zou maar eens beginnen met een foto van je unit te plaatsen hier !
Want bij een admundsen installeert hij namelijk erg weinig, hier leest hij namelijk van een SD kaart af en zo navigeert deze
En zodra je de SD kaart verwijderd heb je dus ook geen kaarten meer en kun je dus ook niet meer navigeren... :pieker:
 

Tees

Donateur
@EdK De Amundsen+ in de F2/O2 (oftewel RNS 310/315) heeft een harde schijf en installeert de kaarten vanaf een SD kaart, die je daarna kan verwijderen.

Ik denk ook als eerste aan een fout in de SD kaart, maar mogelijk ook gewoon pech. De installatie duurt heel lang weet ik uit ervaring (~1.5u), dus wel vervelend dat dat aan het einde gebeurt. Maar toch misschien nog eens proberen?
 

Tees

Donateur
Je bent wel eigenwijs hè Ed...ga je me nou vertellen dat ik niet kan lezen wat er op m'n eigen MMI staat en dat ik niet meer weet hoe ik die vorig jaar geupdate heb?
 
  • Wow
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Weet niet waar je je druk om maakt @Tees ??
Maar ik was / ben in de veronderstelling dat de columbus in de oude uitvoeringen degene was met HD en de Amundsen dus niet..
En vandaar ook mijn !?
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
De Amundsen+ (RNS 315) heeft een SD cardslot en een intern geheugen (waarschijnlijk ook een SD card) die dan als SSD werkt.
Dus inderdaad geen harddisk.
 

Tees

Donateur
Ok, fair enough, intern geheugen dan :dankje:. SSD, HDD, maakt praktisch gezien weinig uit, iig werkt het zonder een losse SD kaart met kaartmateriaal erop.
 

Roeland80

Forumguru
@Willywortel er zijn admunsen+ radio’s geleverd met een te kleine interne HD dan geeft hij dus bij installatie een interne apparaat fout aan… welke versie probeer je te installeren? V12? Probeer eens een V9 update te installeren die past wel….
 
Bovenaan Onderaan