Amundsen Amundsen navigatie

h.r.

Actief lid
sinds een maand trotse bezitter van een skoda superb met een amundsen navigatiesysteem. Het navigatiesysteem werkt perfect alleen er zit geen spraakondersteuning in. Ben al bij de skoda dealer geweest maar heeft geen oplossing. misschien weet iemand van jullie hoe ik dit moet instellen. In het boekje kan ik niets vinden.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Heb je in je menu de navigatie stem niet op UIT staan ???

Bij mij heb ik ook geen stem en komt voor de rest overal geluid uit, en ook omdat ik bewust gekozen heb om die stem van de navi uit te zetten.
( praat voor mezelf wel over de Zenec , maar lijkt me dat alle andere navi's ook deze optie hebben )
 

h.r.

Actief lid
ik ben die optie niet tegengekomen om de stem uit te zetten. Zelfs de skoda dealer weet geen oplossing. Hij denkt misschien een software probleem. Lijkt mij raar omdat voor de rest alles funtioneert
 

h.r.

Actief lid
volgens mij heb ik de amundsen en niet de +. Heb het net geprobeerd maar als ik aan de volumeknop draai gaat de radio harder en als ik aan de knop in het midden draai kan ik in en uit zoomen. Maar geen stem.
Ik heb gelezen dat ik het systeem kan resetten door de knoppen < > en i gelijktijdig in te drukken. Dit kan ik nog proberen.
 

h.r.

Actief lid
Net geprobeerd. knop midden onder ingedrukt en aan volume knop gedraaid maar helaas geen reactie
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn Amundsen (met + dat wel, maar volgens mij is het bij de Amundsen zonder + ook zo).
Als je de navigatie actief hebt op setup drukken en dan kun je daar ergens kiezen voor volume routebegeleiding of iets wat daarop lijkt. Daar kun je dan met de middelste knop het volume regelen.
De dame in kwestie zegt dan "routebegeleiding".
Als dat niet werkt lijkt me er echt iets niet goed. Een keer resetten of uitlezen.
 

h.r.

Actief lid
deze optie heb ik al eens geprobeerd. als ik dan aan de knop draai lopen wel de cijfers van het volume omhoog maar er komt geen geluid uit. Ben geneigd om hem proberen te resetten.
 

EdK

Forumguru
Heeft de dame geen last van der keel ???
Tsja als je alle dingen al hebt geprobeerd en t werkt niet dan is de reset naar fabrieks instelling één van de weinige dingen die overblijven voor je naar de dealer rijdt zonder dat ze het je kan vertellen
 

Joske

Forumguru
probeer eens een andere taal te kiezen van navigatiestem, bijvoorbeeld Belgische Helga ipv Nederlandse Olga, helpt dat niet? ;)
 

h.r.

Actief lid
ik kan helemaal geen stem instellen, het lijkt wel of dit stukje niet geïnstalleerd is
 

RoelF

Forumguru
Ik heb volgens mij ook zo iets gehad. Kreeg in geen enkel menu die navistem weer aan.

Geef eens het spraakcommando: 'Navigatiemeldingen inschakelen'

Volgens mij moest ik eerst 'Navigatiemeldingen uitschakelen' en daarna 'Navigatiemeldingen inschakelen' zeggen voordat ze weer wakker was. Er was iets vreemds mee idd.

Zie ook (zal voor de MIB Amundsen in de nieuwe Superb wel vergelijkbaar zijn):
http://new.skoda-auto.com/en/mini-a...OwnersManualEditionDate=05-2014#!pageId=00038
 
Op pagina 21 van het navigatiesysteem, staat hoe je de "volume berichten" moet aanzetten.

Op de toets NAV → SETUP drukken.

Volume berichten - Instellen van het volume van navigatiemeldingen.

Je hebt dus het volume van de Radio / Media en apart voor het navigatiesysteem.

Als je zowel de Radio en het navigatie systeem gebruikt, dan zal het radiovolume af en toe zachter
gaan als de Dame in de Amundsen+ iets te melden heeft.

Vermoedelijk staat het navigatievolume geheel uit!
 

andrehj

Forumguru
Als je met "nieuwe Superb" de S3 bedoelt, dan zal daar vast wel de MIB Amundsen in te krijgen zijn, maar slechts weinigen hebben de S3 nog gezien...
 

Bakkertje

Forumguru
In de eerste Superb gaat het zeker niet passen :deuk:
SkodaSuperB.jpg


http://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_Superb
 

h.r.

Actief lid
het heeft even geduurd maar ik ben bij een andere dealer geweest voor een olieweging en gevraagd waarom mij navigatie geen stembegeleiding had. Gewoon ff update en hij doet het. En nog gratis ook.
 
Bovenaan Onderaan