Amundsen Kaarten v3 al beschikbaar?

vanturenhout

Senior Member
Ik ben op internet ergens een bestand tegengekomen, heel toevallig, wat zegt de Major Roads of Europe zijn FX 2011 v3.

Zou dat ook echt zo zijn? Of bestaan deze nog helemaal niet? Ik kan het zelf nog niet testen, want ik krijg vrijdag (geen grapje hoop ik) pas mijn auto........

Ook hoorde ik dat je bijvoorbeeld de map-data van BMW kaarten kunt 'injecteren' als nieuwere kaarten voor de Skoda navigatie. Alleen was me niet duidelijk of dat het hierbij ging om de Amundsen of de Columbus. Iemand daar ook iets van gehoord??

GewwiT

Lid
Ben ook wel benieuwd, op internet heb ik hier niets over kunnen vinden. Meestal komt er rond mei nieuw kaartmateriaal uit dacht ik....

Als test heb ik de Benelux 'v3' geprobeerd;

Ter informatie
op de CD staat deze info.txt

Code:
cd2-BNL_VW_RNS310_V3 v5

Worm:                 cd2-BNL_VW_RNS310_V3 v5

DT-Title:             BNL

Project-Bez:          RNS310 2.Update
Project-Info:         

DS-Info:              RNS310 BNL V3

NAV-Server:           - keiner -
Boot-Reg.:            - keine -
Default-Sprache:      

Sprachen:             - keine -
OB-Voice:             - keine -
Nav-Data (knit):      Link/Link_N12I10M8T8/nav2-RNS310_BNL_2010.03_LG12/v3
Map-Data (knit):      Link/Link_N12I10M8T8/map2-RNS310_BNL_2010.03_MK8/v2
WorldMap (knit):      MAP_WORLD/map2-RNS310_WORLD_2010.03_MK8/v4

DTM-Daten:            - keine -
Nav-Data (unknit):    - keine -

RF-Data:              - keine -

SDB-Data:             - keine -
SDN-Data:             - keine -

TMC (CCP):            601ff-2.2 817ff-9.1
C-Date:               28.10.10  (15)
I-Date:               28.10.10  (15)

Comp:                 SCCS-Vers 7.19 10-08-10
Img:                  SCCS-Vers #ident @(#)mkimage_SEAMLESS 2.27 #ident

Ik zie wat datums voorbijkomen zoals '28-10-10' ... relatief alweer erg oud naar mijn idee terwijl deze kaarten (nog niet) verkrijgbaar zijn?...

/edit
Kaart heb ik succesvol naar SD kunnen kopiëren, info op Amundsen geeft aan 'V3' database kaart.
Navigatie werkt ook, het lijkt mij dan ook een valide kaart.

GewwiT

Lid
Heb de nieuwe kaarten inmiddels succesvol op mijn SD kaart geïnstalleerd, zie nog niet veel verschillen bij Benelux V3 (Amundsen herkent hem wel als zodanig), sommige rotondes worden nog steeds niet herkent.

Wel viel het me op dat er tegenwoordig een aparte CD is voor de "Major Roads of Europe" (natuurlijk makkelijk verdienen voor de dealer/TeleAtlas).

andrehj

Forumguru
Staat de nieuwe A2 rond Eindhoven er al op? Dat was nl. volgens mij bij de V2 nog niet het geval, en erg irritant!

Ben dit weekend begonnen met installeren van de volgende V3 kaarten: Benelux, Germany, Verbindungsstrassen, UK, Iberia, Italy, Alpen, France.
Kaarten werken goed, mij viel op dat er ook de snelheid voortaan wordt aangegeven, die men op een bepaalde weg mag rijden.

gr, Eric

De maximum snelheid was ook al aanwezig in V2. Ik heb echter het idee (maar heb zo geen voorbeelden) dat er meer wegen zijn gekomen waar de maximum snelheid wordt getoond.

vanturenhout

Senior Member
De nieuwe randweg Eindhoven staat er netjes op, heb ik net gezien. Toch vreemd dat de navi je door Eindhoven probeert te sturen als je vanaf Breda naar de Philips HTC wil. Die heeft een eigen afslag op de N2. Overigens deed mijn IGO op de smartphone precies hetzelfde.

Ben dit weekend begonnen met installeren van de volgende V3 kaarten: Benelux, Germany, Verbindungsstrassen, UK, Iberia, Italy, Alpen, France.
Pfew, dan heb je een tijd moeten wachten :koffie:

Persoonlijk zou ik de SD-kaart leeggooien en de Amundsen naar Factory Defaults geven.

Let wel op dat je éérst de NL taal instelt op je Amundsen (indien gewenst) anders krijg je na 'installatie' van de kaarten (zover ik kon zien) de Engelse naamgeving voor de landkeuze bij navigeren. (Nederland -> The Netherlands).

greenman

Nieuw lid
Herky75, vanavond ook de kaarten op mijn SD kaart gezet. Morgen eens kijken als ik vanaf Nuenen naar Turnhout (Belgie) rijd of Eindhoven correct werkt.

Hoi, dan ben ik je voor, ik woon in Helmond, en was gisteren in Bladel.
Ehv werkt ok.
Morgen ga ik een heel eind Duitsland in, ben benieuwd, maar verwacht dat alles in orde is.

gr. Eric

Inmiddels al genoeg gereden met mijn V3 kaarten, en ben erg tevreden.
Ben de kaarten ook al op de andere skoda's bij ons aan het installeren.

gr, Eric Foto0446.jpg

Bovenaan Onderaan