Amundsen en Nokia CK7-W Carkit

_pm

Lid
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Nokia CK7-W carkit i.c.m. een amundsen systeem?
Ik heb in de volgende aansluitingen gevonden voor de Amundsen:

3. Multi-pin connector 3, 12-pin, for telephone and microphone signals
1 – Microphone input, negative
2 – AUX output, audio, right
3 – AUX output, common signal earth
4 – Microphone output, negative
5 – Telephone audio input signal left, negative
6 – Telephone audio input signal right, negative

7 – Microphone input, positive
8 – AUX output, audio, left
9 – Microphone output, positive
10 – Telephone mute (mute switch for radio)
11 – Telephone audio input signal left, positive
12 – Telephone audio input signal right, positive

Hieruit blijkt dat het mogelijk is het systeem te muten en de audio over de speakers van de auto te laten lopen.
Nu is het zo dat de Nokia standaard met een speakertje geleverd wordt en geen speciale audio-uit aansluiting. Zou het mogelijk zijn om deze speakeruitgang van de carkit op de 'telephone audio input' op de amundsen aan te sluiten? Of zou dit de ingang oversturen?
De originele carkit van Skoda werkt heel mooi, vind ik te duur voor de enkele keer dat ik bel, de Nokia carkit voldoet (in mijn vorige auto gebruikt met losse speakertje).

Nokia Handleiding

Volgens mij gaat dat niet werken, is geen aux signaal.
Op een parrot zit het wel, ik gebruik naar volle tevredenheid een ck3100 ( is met een klein display). Voordeel is dat je ook je telefoonboek op de carkit kunt genruiken om te bellen.

groeten Björn

hemi24

Forumguru
Werkte op soortgelijke manier op de Cruise en Nexus, echter had ik daar maar 2 aansluitingen voor de telefoon input (pos. en neg.).
Werkte perfect i.c.m. de CK7-W: kort op het knopje drukken, wachten op de piep en vervolgens een naam uit je te telefoonboek roepen.

Werkt in ieder geval beter als de voice-control op mijn Columbus, of het handmatig zoeken in een Parrot!

_pm

Lid
Bjorn daar ben ik ook bang voor ja .... geen aux (line level) signaal maar high level (speaker) uitgang...)

Ok Hemi, je hebt dus ook een CK7-W gebruikt... toch maar eens proberen....
op laag volume beginnen om de ingang niet te oversturen... en anders maar het volume wieltje vastlijmen :) die is toch niet meer nodig.
bedankt voor je input

Nog iemand meer ervaring?

corsaar

Senior Member
Hoi Hemi24 de parrot heeft ook een prima werkende voice control.
Tenminste de 3200 die ik gebruik. daarvoor een CK7-W gebruikt

_pm

Lid
Corsaar heb je de CK7-W ook met een Skoda radio/navigatie gebruikt en geluid over speakers gehad zonder mutebox?

hemi24

Forumguru

_pm

Lid
Ok, ik las inmiddels ook in een andere carkit thread dat het allemaal goed moet werken... binnenkort even het stekkertje halen en aan de slag.
Ik had ook al gegoogled op rns 310 en ck7-w, mara de door jou genoemde topics niet gevonden. ik zal ze ook even lezen.
Bedankt.

BlackMica

Nieuw lid
Andere vraag, ik heb momenteel een Becker Indianapolis pro radio/cd /Nav.
met daarop aangesloten de Nokia CK-7W + Mutebox.Voorheen een Nokia 3110c gehad maar nu een Iphone 3GS incl.Brodit laadhouder.Tot mijn verbazing werkt de carkit/Bluetooth met de Iphone.Toekomstig wil ik graag de Columbus maar zal dit ook gaan werken.

_pm

Lid
Heb het stekkertje en de kabeltjes die erin passen gekocht (15 euro voor stekker + 5 kabeltjes (mute+ audio links en rechts). Helaas vanavond iets anders te doen.. binnenkort maar eens mee aan de slag. Bedankt voor jullie input

_pm

Lid
Dit weekend het spul ingebouwd.. werkt perfect! Pauzeert de muziek en audio over auto speakers.(nu alleen nog microfoontje netjes wegwerken).
Het enige lastige was het dashboard kastje, achter de knop om hem open te doen zit een schroef, hier kan je lastig bij. Het is mogelijk de knop los te halen maar dit gaat niet eenvoudig. Ik heb een torx bitje gebruikt (past net tussen knop en schroef) met een steeksleuteltje erop... heel gedoe, maar oké is gelukt.

Bovenaan Onderaan