Amundsen+ bluetooth?

Packman

Nieuw lid
Heb net een Yeti 1,2 uit 2013 gekocht en dacht dat deze bluetooth had. Maar waarschijnlijk helaas niet. Als ik phone indruk zie ik alleen het luidspreker icoontje op "stil" gaan. Las iets over een bluetooth module onder een van de stoelen maar kan helaas niets vinden. Iemand een idee?

Tees

Donateur
De bluetoothmodule zou onder de bijrijders stoel moeten zitten. Bij mijn O2 zat die onder een zwart plastic afdekkap, direct zichtbaar als je de stoel naar achteren zet. Als die er niet zit (wat waarschijnlijk is te horen aan jouw symptomen), dan zit er idd geen bluetooth in jouw wagen.

Tees

Donateur
De module kopen is niet het moeilijkste, kabels trekken is wat meer werk, aangezien je vanuit t dashboard naar de bijrijdersstoel en van daar naar de hemel moet. En je moet idd de module aanmelden bij de ECU.

Packman

Nieuw lid
Zijn er dan helemaal geen aftermarket bluetooth modules (die werken) die je aansluit op de cdwisselaar aansluiting?
Wil alleen muziek streamen vanuit mijn mobiel.

Rallye

Forumguru
Ik heb jarenlang de voorganger van deze gehad: https://carkitstunter.nl/contents/nl/p79021_Bury-CC9056plus-BT-carkit-multipoint.html

Gemonteerd op een Brodit-steun en met een kabel naar de Aux-aansluiting in de armsteun van mijn Octavia 2. Dat zou bij een RNS315 Amundsen+ ook moeten kunnen, eventueel met zoiets: https://www.delmau-shop.nl/a-496477...kabel-voor-rns-310-rns315-rns510/#description

Aan de andere kant: een RCD 330 of 360 laten inbouwen met microfoon geeft je ook CarPlay of Android Auto en dus up to date navigatie.

Bakkertje

Forumguru
Er zijn toch ook Amundsen+ (rns315) modellen geweest waar wel Bluetooth inzit maar niet geactiveerd?
Dan zou je dat met vcds/obdeleven kunnen activeren. Hoef je alleen een microfoon te installeren..

@Antera kom er maar in..

Tees

Donateur
Voor zover mij bekend is er bij een RNS315 altijd een externe bluetoothmodule nodig, en aangezien TS die niet heeft, kan t volgens mij niet zonder hardwarematige aanpassing.

PizzaPieter

Donateur
Er zijn toch ook Amundsen+ (rns315) modellen geweest waar wel Bluetooth inzit maar niet geactiveerd?
Dan zou je dat met vcds/obdeleven kunnen activeren. Hoef je alleen een microfoon te installeren..

@Antera kom er maar in..
Mic niet nodig als TS alleen BT wil gebruiken voor muziek.

We hebben in de tijdelijke Golf een BT FM transmitter gebruikt, van Wegman.
GSM verbindt met By van apparaat en stuurt daar muziek heen.
Apparaat zendt die muziek uit via een FM frequentie die je op je radio opzoekt.
Verwacht geen geweldig geluid, but it works

Rallye

Forumguru
@Tees Heel in het begin van de RNS 315 waren er inderdaad exemplaren waar de ingebouwde Bluetooth was uitgeschakeld. Volgens mij waren die van een andere leverancier. Zo’n RNS315 is wel zeldzaam.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ah ok, ik dacht altijd dat dat ging over een (verwijderbare) beperking in de software om met een externe bluetoothmodule te werken ging. Maar goed, dit is een model uit 2013, dat zal vast niet hier het geval zijn dus.

Bovenaan Onderaan