Amundsen Amundsen autoradio kaartupdate

Hallo allemaal, ik heb een vraag over een 2014 Skoda Yeti.
Mijn vader heeft een Yeti uit 2014 en het kaartmateriaal heeft een update nodig. Nou ben ik er al achter dat het een 'Amundsen' autoradio betreft, maar nu zit ik nog met wat vragen.

Volgens mij zit het SD kaartje in het handschoenenvakje, maar het lijkt erop dat ik eerst de bak eruit moet halen voordat ik het kaartje eruit kan halen, klopt dat?
En er zit nu kaartmateriaal op met versie V5/V8 (dit was met niet helemaal duidelijk, want op het systeem zelf staat V5, maar op de kaart V8), ik zou graag het meest recente kaartmateriaal willen aanschaffen, maar welke versie moet ik dan hebben?

Alvast bedankt voor de reacties!

(Ik heb me al kort even voorgesteld in 'het café' hoor, in het geval iemand dat zich afvraagt ;) )
 

Bijlagen

  • Amundsen.jpg
    Amundsen.jpg
    106,2 KB · Weergaven: 18
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bedankt voor de reactie! Het was me in het begin niet helemaal duidelijk dat het een RNS315 was. Helaas is het 'nieuwe' kaartmateriaal geüpdatet tot 2019, de ondersteuning is nu wel afgelopen voor dit model radio. Misschien moet ik hem maar influisteren dat hij een nieuwe auto moet kopen ;)
 

Tees

Donateur
Dat klopt niet, de RNS315 is geupdate tot 2021, V12 uit m'n hoofd gezegd. Ik heb een SD kaartje voor €30 gekocht op Marktplaats voor m'n O2 uit 2012. Een stuk goedkoper dan een nieuwe unit ;)
 

Rallye

Forumguru
Skoda zegt bij V12: “De kaartgegevens van de aangeboden CD/DVD update dateren van 2019. Zie de link.
 

Tees

Donateur
Check. Alleen noemen ze het dan de kaarten van 2020/21, ze lopen tenslotte altijd 1-1.5 jaar achter. De kaarten die afgelopen half jaar zijn uitgebracht, zijn ook van 2021 (of begin 2022).
Met een huidige versie van V5 of V8 is dat nog steeds 7 tot 4 jaar nieuwer dan de huidige kaarten van TS. En dat voor een beperkt bedrag, lijkt me best de moeite waard.
 
Of het nu exact de kaarten zijn uit 2019 of 2020 weet ik helaas niet, maar dat is de informatie die op de website van Skoda staat vermeld (en bij VW) voor de V12 versie voor de RNS315. Een V12 kaartje via Marktplaats zou ook nog kunnen in ieder geval, dan zijn de kaarten in ieder geval een paar jaar nieuwer.

Er bestaat overigens nog wel een mogelijkheid om kaarten te updaten via een update programma van VW genaamd 'DiscoverCare'. Aangezien de kaarten van VW/Skoda/Seat gelijk zijn (op de logo's na) zou dit nog een oplossing kunnen zijn voor mensen met een systeem wat gelijk is aan bijvoorbeeld een Golf/Polo... Nu weet ik niet of dit geldt voor de kaarten bij de Yeti, maar met een wat nieuwer systeem zou dit een uitkomst kunnen zijn. Misschien heeft iemand er wat aan.

Bedankt in ieder geval voor de tips allemaal!
 

Rallye

Forumguru
Discover gaat over de MIB-systemen. Volgens mij is dat programma gewoon een schil voor de download.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan