AMS: Octavia 1.9 TDI vs Volvo V50 1.6D

sitechris

Donateur
In de nieuwe Auto-motor-und-sport een test tussen de Octavia 1.9 TDI en de Volvo V50 1.6D

Het is geen verrassing, maar de Octavia wint het met 506 punten tegen 470 punten.

Hier even een korte samenvatting van de belangrijkste punten uit de test van AMS:

Plus Octavia tov Volvo
- Ruimte (groot verschil)
- Aanschafprijs
- Uitrusting
- Meerprijs van extra's
- Sneller en toch zuiniger
- Betere wegligging
- Iets beter stuurgevoel
- Logischere bediening

Plus Volvo tov Skoda
- Meer gecultiveerde motor (de 1.9 van Skoda loopt rauw en maakt meer herrie)
- iets betere stoelen
- Betere veiligheidsuitrusting
- Iets comfortabeler
- Minder saai interieur (overigens was AMS te spreken over de materiaalkeuze van beide auto's, maar vonden ze het skoda interieur wel wat saaier)
 

reeseend

Forumguru
Natuurlijk komt de skoda beter uit de test. Qua motor zal het me om het even want ik rij met benzine :)
En Chris wel effe zwaaien al sik je tegenkom in De Meern :1819:
 

sitechris

Donateur
Natuurlijk zal ik zwaaien :). Waar kom ik je eigenlijk altijd tegen? Als ik in de ochtend naar mijn werk cross of ergens in dorp? Dan weet ik wanneer ik moet zwaaien zeg maar ;)
 

higgy

Forumguru
Als Skoda over een tijdje de nieuwe diesels (HDi-achtigen) gaat leveren (en het Pompe-Düse gaat verlaten) is dat argument ook weer van tafel.
Stoelen is op te vangen door een sportinterieur te nemen.
 

sitechris

Donateur
de stoelen van de skoda zijn goed, maar volvo staat er om bekend dat ze topstoelen maken. Prima, je kunt niet in alles de beste zijn.

Idd, met common-rail worden de Skoda's stiller. Maar ik vind de 2.0 TDI op dit moment echt een topmotor. Beter dan de common-rails van bv renault, mercedes en Ford die ik gereden heb. De PD is veel explosiever en zuipt minder. Iets meer herrie, maar dankzij de 6e versnelling is het prima uit te houden. Ik betreur de overstap naar common-rail van VW.
 

higgy

Forumguru
@Sitechris: mijn Xantia HDI met intercooler (de 110pk-versie) was een stille, pijlsnelle raket op wielen. Ik ben van de HDI-motoren van PSA (en dan niet de getemde 90pk-versies) èrg onder de indruk.
 

sitechris

Donateur
ik ben wel benieuwd naar de nieuwe 2.0 TDI die in de Audi A4 al verkrijgbaar is. Mss is mijn angst ongegrond.
 

joergarms

Senior Member
Die overstap is jammer ja, TDI was echt een VAG item, nu met de commonrail wordt het weer meer standaard.
 
Bovenaan Onderaan