Alweer mijn derde Octavia

Logic

Actief lid
Ik wilde even met jullie delen dat ik sinds 5 januari in mijn nieuwe Octavia rondrij.
Na drie jaar in een 1.9tdi elegance en 1,5 jaar in een 1.9 tdi elegance attr.bus. te hebben gereden moest ik bij mijn nieuwe baan ook weer een nieuwe auto uitzoeken. En het was eerlijk gezegd niet moeilijk; het moest weer een octavia worden.
Een 1.6tdi greenline business in black magic mica met als opties sunset ramen en elec. ramen achter is het geworden, gecompleteerd met een afneembare trekhaak.
Ik ben inmiddels 630 kilometer verder en ik ben helemaal gelukkig ;)
Kortom, een geweldige auto. De 1.6 rijdt heerlijk, het Amundsen navigatiesysteem werkt perfect en de kwaliteit van de carkit is perfect.
 

plaza

Forumguru
Als je al voor de 3e keer een Octi besteld , dan ben je wel erg zeker
van je zaak.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en vele fijne en veilige km 's .
 

VEEJAY

Forumguru
Leuk, dan kan je vast ook vertellen wat nu echt de verschillen zijn tussen de 1.9 en 1.6 tdi..?
 

Logic

Actief lid
Leuk, dan kan je vast ook vertellen wat nu echt de verschillen zijn tussen de 1.9 en 1.6 tdi..?

Met de kanttekening dat ik nog, zoals het een eerzaam lease-rijder betaamt, niet voluit heb gereden kan ik nu zeggen dat ik erg positief ben over de nieuwe diesel. De 1.6 is stiller, zuiniger en trekt volgens mij net zo vlot als de oude 1.9.
Maar ik kan pas echt goed oordelen natuurlijk als ik wat meer gereden heb.
 
Bovenaan Onderaan