alweer ipod

Hy guys,
ik heb een skoda octavia van november 2005. Omdat daar nog geen standaard aux-aansluiting in de armsteun voorzien is, heb ik mij hetzelfde kabeltje laten trekken. Ik heb een stream radio zonder cd-lader (dus voor 1 enkele cd) Maar nu werkt mijn ipod niet? radio of cd blijft spelen ook al activeer ik de aux... kan iemand mij aub helpen want ik heb zolang gewacht op dat stoemme kabeltje en nu werkt het nog niet! grts
 

JeeWee

Actief lid
Hy guys,
ik heb een skoda octavia van november 2005. Omdat daar nog geen standaard aux-aansluiting in de armsteun voorzien is, heb ik mij hetzelfde kabeltje laten trekken. Ik heb een stream radio zonder cd-lader (dus voor 1 enkele cd) Maar nu werkt mijn ipod niet? radio of cd blijft spelen ook al activeer ik de aux... kan iemand mij aub helpen want ik heb zolang gewacht op dat stoemme kabeltje en nu werkt het nog niet! grts

Misschien dat je aan deze discussie iets hebt? http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=3734. De MP3-speler activeer je zelf, en op de Stream druk je een aantal malen op het knopje 'CD' tot er 'AUX' in het display verschijnt. Dan zou ook de MP3-speler te horen moeten zijn :680:. Let wel, zo werkt het bij mij met een standaard AUX-aansluiting in de middenarmsteun en een Stream MP3, in een O2 van januari 2008. Succes!
 
Ik heb wel geen Stream, maar hoe heb je de aux ingang laten maken? Wellicht als vervanger van je wisselaar? Dan voor de stream gebruikers, hoe activeer je de wisselaar?
 

vdijk

Lid
zie het bericht van "thyspeter@pandora.be".

je moet een paar keer op "CD" drukken, hierdoor wissel je tussen de radio, cd, cd wisselaar en AUX.

Ik heb geen cd-wisselaar, maar krijg toch deze optie te zien als ik meerdere keren op cd druk.
 
mijn garagist heeft hetzelfde kabeltje dat tegenwoordig ingebouwd wordt in de armsteun,zelf gemaakt. (losse onderdelen besteld via skoda,wat niet gemakkelijk is). nu ligt dat kabeltje in mijn handschoenkastje.. ik ben net nog daar geweest en ik denk dat ik gewoon de juiste radio niet heb. in de auto's in de toonzaal werkt alles met mijn ipod normaal omdat dat 'stream mp3' radio's zijn. de mijne was dat nog niet (enkel stream) ik denk dat daar wel eens de oorzaak kan liggen....
 

Oli4

Actief lid
mijn garagist heeft hetzelfde kabeltje dat tegenwoordig ingebouwd wordt in de armsteun,zelf gemaakt. (losse onderdelen besteld via skoda,wat niet gemakkelijk is). nu ligt dat kabeltje in mijn handschoenkastje.. ik ben net nog daar geweest en ik denk dat ik gewoon de juiste radio niet heb. in de auto's in de toonzaal werkt alles met mijn ipod normaal omdat dat 'stream mp3' radio's zijn. de mijne was dat nog niet (enkel stream) ik denk dat daar wel eens de oorzaak kan liggen....

Stream Radio's t/m bouwjaar 2006 hebben geen ingebouwde faciliteit om met MP3's om te gaan ('t gaat dus niet om een hardwarematige aansluiting, maar om de software vd radio).
Aux-ingang is en goed begin; wat nog nodig is => een MP3 convertor.
Een mogelijk voorbeeld is te vinden bij www.solisto.nl
(Simuleert een cd-wisselaar, waardoor je 6 virtuele cd's á 98tracks kan afspelen).
Een nieuwe Stream (vanaf 2007) kan wèl Mp3's afspelen, is m.i. echter beperkt tot 1 CD van 98 tracks...

Succes !
Groet,

Er zijn natuurlijk óók andere convertors (Phatboxs e.a.)
 

ppx

Donateur
aux versus MP3 compatibiliteit

Ik vind de laatste gedachtengang nogal bizar: het selecteren van de AUX ingang heeft totaal niets van zien met het al dan niet compatibel zijn van de Stream met het MP3 formaat.

Het is immers zo dat je ENKEL de juiste ingang kiest en welk apparaat er aanhangt zal voor de Stream worst wezen. M.a.w., als je de AUX selecteert en er een iPOD aanhangt, zal je Stream zonder verpozen het signaal doorgeven aan je luidsprekers.

Als je natuurlijk te maken hebt met een custom-built aansluiting is het evenzeer mogelijk dat je de "CDC" stand (changer) moet kiezen om signaal te hebben. Mààààr, hét probleem met de iPOD is dat de input level hoog moet staan om voldoende volume te halen.

Alleszins, in mijn nieuwe O2 (met Stream), staat mijn AUX in level op 3 (het hoogste).

Mijn conclusie @ thyspeter: ik heb zo'n vermoeden dat je iPOD signaal nu binnenkomt op een ingang van de Stream waar je NIET de mogelijkheid hebt op je input level te kiezen. Heb je al eens geprobeerd om je volume vrij hoog te draaien (rond 35 à 40)?

Informeer anders eens naar een Dension IceLink Plus: hiermee kan je je iPOD aansluiten op de CDC ingang van je Stream. Als je bovendien een MaxiDot scherm hebt, worden de eerste vijf afspeellijsten getoond.

Suc6
 

Oli4

Actief lid
Ik vind de laatste gedachtengang nogal bizar: het selecteren van de AUX ingang heeft totaal niets van zien met het al dan niet compatibel zijn van de Stream met het MP3 formaat.

Het is immers zo dat je ENKEL de juiste ingang kiest en welk apparaat er aanhangt zal voor de Stream worst wezen. M.a.w., als je de AUX selecteert en er een iPOD aanhangt, zal je Stream zonder verpozen het signaal doorgeven aan je luidsprekers.

Als je natuurlijk te maken hebt met een custom-built aansluiting is het evenzeer mogelijk dat je de "CDC" stand (changer) moet kiezen om signaal te hebben. Mààààr, hét probleem met de iPOD is dat de input level hoog moet staan om voldoende volume te halen.

Alleszins, in mijn nieuwe O2 (met Stream), staat mijn AUX in level op 3 (het hoogste).

Mijn conclusie @ thyspeter: ik heb zo'n vermoeden dat je iPOD signaal nu binnenkomt op een ingang van de Stream waar je NIET de mogelijkheid hebt op je input level te kiezen. Heb je al eens geprobeerd om je volume vrij hoog te draaien (rond 35 à 40)?

Informeer anders eens naar een Dension IceLink Plus: hiermee kan je je iPOD aansluiten op de CDC ingang van je Stream. Als je bovendien een MaxiDot scherm hebt, worden de eerste vijf afspeellijsten getoond.

Suc6

@PPX: gezien het bouwjaar van je O-II valt te vermoeden dat je ervaring gebaseerd is op de "nieuwe" Stream. Mocht je expertise echter stoelen op het oude model => zijn er vast een hoop Stream-upgrade geintereseerden die dit van je zouden willen weten.:winkie:

De door jouw benoemde Icelink doet trouwens hetzelfde als de Phatbox / Solisto .... is ook een hardware/softwarematige convertor.

Wellicht handig dat ook andere gebruikers -met een combi van Stream & breakboxen om hun Ipods/Zen's/Hdd's/Usb's met MP3 af te spelen - hier hun input geven...:680: o.v.v. type Stream / type convertor.
 

ppx

Donateur
Ja, ik had al begrepen dat er een verschil is tussen de oude en nieuwe Stream inzake MP3 compatibiliteit.

Maar dat is nu net wat ik technisch wou aankaarten: als je via de AUX werkt speelt het bestandsformaat van het bronmateriaal geen rol.

OK, een IceLink (of gelijkaardige hardware) zorgt voor een andere connectie met de Stream, maar zorgt niet voor een conversie van het MP3 formaat naar een "Stream-compatibel" formaat.

Dat wou ik maar even meegeven... :eek:
 

bat

Lid
Ja, ik had al begrepen dat er een verschil is tussen de oude en nieuwe Stream inzake MP3 compatibiliteit.

Maar dat is nu net wat ik technisch wou aankaarten: als je via de AUX werkt speelt het bestandsformaat van het bronmateriaal geen rol.

OK, een IceLink (of gelijkaardige hardware) zorgt voor een andere connectie met de Stream, maar zorgt niet voor een conversie van het MP3 formaat naar een "Stream-compatibel" formaat.

Dat wou ik maar even meegeven... :eek:
Via de AUX-ingang zou er in principe een lijnsignaal naar de radio moeten gaan. Net zoals je een CD- speler o.i.d. aansluit op de versterker van de stereo thuis. (ik ga verer niet in op of het echt een lijnsignaal is...)

Dat lijnsignaal wordt door de iPod (of gelijk welke andere muziekbron, volgens mij moet het zelfs lukken met een Walkman kunnen) gegenereerd. De Radio hoeft daarmee verder niks te doen, alleen het geluid versterken/weer te geven.

Dat oudere streams niet met MP3 formaat bestanden om kan gaan is alleen van belang als je van plan was een CD met mp3-s af te spelen. Die lust de oudere stream gewoon niet. In het geval van het aansluiten van een iPod op de AUX-ingang vindt de conversie van de MP-3 bestanden al plaats in de iPod.

Andere vraag is of de oudere Stream goed om kan gaan met een aux-aansluiting.
 
Bovenaan Onderaan