alweer het onderwerp gasveren.

Sjoda Octaaf

Actief lid
Goedendag,

Voor de volgende mod aan mijn auto, wil ik de motorkap lichtjes aanpakken,
de gasveren, motorkap isolatie plaatsen, en de ontgrendelingshendelblok ( geoxideerd ) netjes glanzend zwart spuiten.

Nu diverse onderwerpen gezien/gelezen van gasveren.
Wat is jullie bevindingen van de gasveren. tot betrekken werking van:
- Aliexpress
- Kopacek
- Zelf de parts samen stellen

Ik twijfel om voor het Ali of zelf de onderdelen halen ivm de demping op het einde van de gasveren.
Zie in diverse onderwerpen, gasveren van 350nm ( seat-febi bilstein 27709 ) maar ook gasveren voor 500nm ( vw passat -VAG: 3A9 827 550 )
Welke gasveer wordt het meeste gebruik bij jullie voor de motorkap?
 

redriver

Actief lid
Ik heb setje dempers op Ali besteld (binnen 7 dagen in huis) en gemonteerd. Werkt prima. En hoe vaak doe je de motorkap open/dicht ? Slijtage zal dus wel meevallen. Isolatie doe ik niet, effect bij benzinemotor in nihil.
 

Sjoda Octaaf

Actief lid
Het effect van motorkap isolatie is natuurlijk voor benzine auto's nihil werking (tbv geluid en warmte).Maar het maakt een motorruimte gewoon af. Net als de extra motorcovers.
Zit 1 of 2 keer p.m wel even kijken onder de kap. Even snel de poetslap eroverheen na het wassen. En vloeistofcheck.
Ondernom "Onderhoud is behoud".

Heb je een link van Ali?
Zie er zoveel, meestal bestel ik waar de meeste bestellingen zijn geplaatst en goede reviews erbij. Vind het altijd wel wat met bestellen bij Ali. Kan 1 week duren of 12 weken. Of heeel lang tot nooit.
 

redriver

Actief lid
Die van ALI wel. Heb zelf wel een grotere sluitring / revet geplaatst op het chassis. Zat er niet bij maar vond ik beter.
 

EdK

Forumguru
Kopacek ook hoor , Haal de klep uit zijn vegrendeling en hij gaat netjes omhoog zonder tegen je kaak aan te klappen...
 

leon-cupra

Forumguru
Elke gasveer heeft in het begin en op het einde een vertraging/demping. De olie in de gasveer zorgt namelijk voor de demping. Alleen de hoeveelheid olie heeft een impact op de demping.
Wanneer je motorkap open vliegt of snel toevalt, heb je de verkeerde gasveer (te hoge of te lage kracht) of is de montagepositie verkeerd.
 

toppiedus

Nieuw lid
Er zijn ook gasveren zonder einddemping ( o.a Ali meuk)
je kunt beter naar gasverenwinkel.nl gaan kun je de druk zelf berekenen en krijg je duitse ( Hahn) kwaliteit
eventueel bestel je de gasveer met wat hogere druk, oogje aan de cilinderzijde eraf draien en met een klein hamertje en spijkertje voorzichtig op het ventiel tikken.
afhankelijk van hoe voorzichtig je bent verlies je per tik ongeveer 15N
is ook een tooltje voor te koop wat je erop draait
 

Tees

Donateur
Ik heb eens gekeken bij de aangegeven website voor gasveren van mn achterklep, en de prijs van op maat gemaakte gasveren die bij de auto horen was flink goedkoper. En dan hoef ik niet met een hamer en spijker op een ventiel te tikken :nono:
 
Bovenaan Onderaan