alu velgen....

Deze post is serieus bedoeld. Maar ik ben bang dat er toch veel hilariteit zal ontstaan. Oke; voel je niet geremd, ik ben op het ergste voorbereid.

Mijn 'lieve' vrouw heeft het 'stoepje pakken' tot kunst verheven.

Mijns inziens, is de beste optie om de alu-velgen direct af te schrijven!
Zwarte velgen erop, is nog lelijker dan beschadigde alu-velgen.

Ideeën als, "laat je vrouw een cursus volgen" of "laat haar er niet in rijden" zijn volstrekt zinloos.

Maar wellicht heeft een van jullie een lumineus idee om de velgen op een of andere wijze te beschermen.

Laat maar horen......
 

FredV

Banned
Je hebt velgen die even breed als de band zijn en je hebt velgen die wat dieper liggen.
Bij de laatste raakt de band de stoep en niet de velg.
Een ander type velg zou dus kunnen helpen.
Maar of dit dan weer bevorderlijk is voor je banden....
 

EdK

Forumguru
Je neemt gewoon een band met velgrand beschermer
En ook dit antwoordt is serieus !
Heb ze ook op de RR zitten met de atria velgen, en nog geen schrammetje op de velg
 
gewoon een bredere band op de velg zetten.
Ik heb zelf jaren een 6,5J velg gereden met 205 banden, dan moet je al een aardige stoep pakken wil je die beschadigd krijgen.
 
@EdK

**Je neemt gewoon een band met velgrand beschermer**

Oke, maar ik heb mijn auto besteld met de standaard uitvoering band/ alu-velg Antares.

Als ik het goed begrijp, moet je dus in ieder geval 4 andere banden nemen en wellicht ook andere velgen. Klopt dit?
 

EdK

Forumguru
sgl49: Je kunt bv met je dealer afspreken dat er banden met velgrandbeschermer omheen gelegd moeten worden bij aflevering. Dit wordt speciaal voor LM velgen gemaakt.
En past dus ook om je antares velg
Het is een extra rubber rand op je band die niet hinderlijk uitsteekt bij de velg, en die dus de klap opvangt.

En voor stalen velgen zou het kunnen maar persoonlijk vind ik dit onnodig
Doen ze toch pas bij de dealer en in ergste geval moet je een luttel bedrag bijleggen.
Wat de afkorting ervoor is durf ik niet te zeggen maar de dealer in deze kan je hier zeker bij helpen
 
@EdK

Dank voor aanvullende info.
Is dit een beschermband die ze later op de bestaande band vulkaniseren, of moet de dealer dit doorgeven aan de planning van de fabriek omdat je dan andere banden krijgt.

Als het laatste het geval is, durf ik dat niet zo snel, want het is weer een extra optie en dus reden om de auto weer twee maanden door te schuiven qua levertijd.

Ik neem contact op met de dealer om te kijken wat dit gaat kosten.
 

EdK

Forumguru
@EdK

Is dit een beschermband die ze later op de bestaande band vulkaniseren,

Ik neem contact op met de dealer om te kijken wat dit gaat kosten.


Nee niks met fabriek te maken, je wagen komt zo en zo altijd te laat in nederland aan zeker die Fabia GL's
De fabrikant levert de wagen met merk X en type XX
Jij maakt de afspraak met de dealer dat je merk A en type AA erop wil hebben.
Dan zal de dealer zeggen dat kost je zoveel meer !!??
Hij houdt dus de banden van fabriek af en zet er dan de banden die jij wil hebben van merk A en type AA erop voor een kleine meerprijs.

Ikzelf heb ook afgesproken met de dealer dat ik er specifiek Conti op wil hebben en daar worden ze dan ook mee afgeleverd !
Banden waar ze mee aankomen verkoopt hij wel weer aan een klant die voor banden komt en niet weet wat hij wilt !

En laat je niet afschepen bij de dealer want een dealer die klantvriendelijk is maakt hiervan geen enkel probleem
 
Bovenaan Onderaan