Alu look middenconsole

WvD

Nieuw lid
RS frame

Vandaag onderweg naar huis viel me op dat de middenconsole van het dashboard toch wel heel donker is. De geïntegreerde radio ziet er wel netjes uit. Maar het blijft toch wel donker.
Wat ik mij afvroeg is of er iemand een andere middenconsole heeft besteld. Of deze heeft laten spuiten in de kleur van de alu look strips in de deuren.

De Octavia RS heeft het ook.
skoda_3.jpg


Op zich moet het wel te spuiten zijn lijkt me. Krassen zullen er niet snel opkomen.

Mijn idee: eerst demonteren :-)
1, goed vetvrij maken
2, goede hecht primer
3, schuren met waterproof
4, stof en vetvrij maken
5, spuiten 2x

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar je kan het frame van de RS gewoon bij de dealer bestellen voor ongeveer 19,95 euro
Het zilveren frame dus.
 

redfoxert

Senior Member
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar je kan het frame van de RS gewoon bij de dealer bestellen voor ongeveer 19,95 euro
Het zilveren frame dus.

Ongeveer 30 euro en dat was al eerder aan bod gekomen in dit topic :) Bedankt voor de reminder in ieder geval. Ik moet nog langs de dealer om te kijken naar het verschil en of ik het wil hebben.
 

Vacaro

Senior Member
Denk dat het frame van rs ook past zonder clima, vermits rond de clima een appart frame zit, lijkt toch zo op foto. Als je het frame dus zonder dat apart stuk kunt monteren krijg je uitzicht zoals dat van Milotec, voor de prijs van 30€. Mijn conclusie volgens de hetgeen ik kan zien op de foto's toch.
 
Rondom de clima zit geen apart frame, het zilverkleurige wat je ziet is gewoon één geheel en past mooi om de knoppen van klima en ESP/parkeersensors heen.
 

Tallguy

Forumguru
Nou, ik heb 'm en hij zit erin. De alu ringen van Milotec ben ik aan het proberen over te zetten, maar eigenlijk heb ik nieuw (niet gebruikt = niet ingedrukt) plakrubber nodig waar MIlotec zijn ringen mee levert. Anders blijven ze niet mooi zitten.

Iemand een suggestie?

Moet van de console wel zeggen dat het idd erg breekt en het valt me reuze mee...maar dat komt ook omdat mijn lak al een diamondsilver is.
Tint van de console had misschien wel iets donkerder gemogen, maar het is nu ook ff wennen.
 

Tallguy

Forumguru
De foto's van de alu middenconsole
 

Bijlagen

  • alu_1.jpg
    alu_1.jpg
    85,3 KB · Weergaven: 86
  • alu_3.jpg
    alu_3.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 69
  • alu_2.jpg
    alu_2.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 63

redfoxert

Senior Member
Je mag m wel eens stofzuigen ! :tongue:

Maar op zich ziet het er wel aardig uit, in ieder geval stukken beter als een slecht geplakte milotec mod :)
 
Ik ben het eens met Redfoxert. Je mag idd wel eens stofzuigen. Maarja het is herfst dus die blaadjes houd je niet tegen ;)

Het alu-console ziet er superstrak uit. Ik heb mijn O2 nog niet (Dinsdag pas), maar dit item staat bovenaan de lijst.
 

EdK

Forumguru
ziet er netjes uit !!
Maar in mijn ogen zou het helemaal af wezen als de kaders rondom de ventilatie rooster ook in dezelfde look zouden zijn !!
 

Tallguy

Forumguru
Ik heb iig wel de chromen Milotec ringen rond de climatronic weer terugggeplaatst. Dat wilde ik meteen al doen, oogt nl veeeeeeel mooier!
 

Frankie

Actief lid
De foto's van de alu middenconsole

Hmmm.. weet niet echt wat ik ervan moet denken. Met name omdat het zilver van het frame nergens anders in het interieir zit en daardoor een beetje misplaatst lijkt. In een Ambiente met sowieso al zilverkleurige deurstrips zou t mss beter passen. Daarbij wordt, naar mijn mening !!!!, het geheel behoorlijk ontsierd door de enkel-din's radio opzet en opzichtige PDA-houder. Komt allemaal een beetje rommelig over zo. Los van dit alles ben ik helemaal geen fan meer van het Onyx interieur van de O2. Ik weet dat Ivory niet praktisch is (ook duo, zoals ik heb, als supreme niet) maar t ziet, naar mijn mening wederom !!!!!!, wel VEEL luxer en afwisselender uit. Vraag me af hoe ik het twee en een half jaar in zo'n donkere O2 heb uitgehouden :-/
 

RS-ke

Lid
Ondertussen heb ik mijn kleefkit van Prewoodec geplaatst,
heb zelfs nog stukken over: de 4 deurklinken en er rond + Middenconsole van Climatic zijn in het pakket meegeleverd, doch heb ik (nog) niet geplaatst.

Voor 55€ prefereer ik wel dat van mij dan juist die grijze middenconsole,
en dan heb je ook geen alu-look ventilatieroosters en achterconsole.

Ieder zijn gedacht zeker? :xyxthumbs:

Hieronder enkele foto's
 

Bijlagen

  • DSC00366.jpg
    DSC00366.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 76
  • DSC00365.jpg
    DSC00365.jpg
    74,5 KB · Weergaven: 81
  • DSC00367.jpg
    DSC00367.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 76
Ondertussen heb ik mijn kleefkit van Prewoodec geplaatst,
heb zelfs nog stukken over: de 4 deurklinken en er rond + Middenconsole van Climatic zijn in het pakket meegeleverd, doch heb ik (nog) niet geplaatst.

Voor 55€ prefereer ik wel dat van mij dan juist die grijze middenconsole,
en dan heb je ook geen alu-look ventilatieroosters en achterconsole.

Ieder zijn gedacht zeker? :xyxthumbs:

Hieronder enkele foto's

Voor mijn beleving. Dit zijn toch een stickers, maar zelfklevende plastic delen.

Ziet er mooi uit. Ik heb alleen het gevoel dat het niet effen is, maar toch een deel doorzichtig. Klopt dat?
 

RS-ke

Lid
Zijn inderdaad plastic delen, 3mm dik en afgerond aan de kanten (soort 3D).
Je moet het verwarmen met een haardroger en dan wordt het flexibel en kan je het een beetje rekken en beter kleven.
Het is ook opnieuw verwijderbaar als je het opwarmt met haardroger en laat absoluut geen lijmresten na, heb het geprobeerd.
 
Kensei, ziet er echt COOL uit.
Alleen lijkt het alsof de uitsparingen voor de 3 Climatronic knoppen niet rond zijn.
Of is dit foto-bedrog ?
 

Tallguy

Forumguru
Kensei, ziet er echt COOL uit.
Alleen lijkt het alsof de uitsparingen voor de 3 Climatronic knoppen niet rond zijn.
Of is dit foto-bedrog ?
Ik zie wat je bedoelt. Het is optisch bedrog...ik heb die chromen ringen van Milotec er weer omheen geplakt, en ik vermoed dat de spiegeling nu zorgt voor een optisch ovale uitsparing. Geloof me...ze zijn echt rond :)
 
Bovenaan Onderaan