Altijd online met ŠKODA Connect en gratis simkaart

Topic in 'Skoda nieuws' gestart door Kweetnie, 05-09-2018.

1. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

...en precies dát wekt weinig vertrouwen, voorzichtig geformuleerd.

Vandaar dat ik van de SEAT Connect toestanden alleen de waarschuwingsstickertjes heb laten zitten, de rest is disabled/verwijderd.

Japanese Power vindt dit leuk.

2. Rallye

Rallye Forumguru

@Canon-Eye Even ter verduidelijking: wat jij hebt weg laten halen in jouw Seat is toch wat bij Skoda de MijnSkoda-module heet (en waar het ondanks mijn eigen bijdragen in deze thread hier eigenlijk niet over gaat)? Skoda Connect is immers een bestanddeel van de auto/navi.

Waarbij ik mij dan wel afvraag waarom je de stickertjes hebt laten zitten. Die zou ik ook niet willen (gewoon lelijk) en kunnen jouw opvolger als eigenaar verwarren.

3. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

@Rallye de module is eruit, de rest is iets softwarematigs naar ik van de verkopende dealer heb begrepen. Daar moet ik dan maar op vertrouwen.
    Die stickertjes hebben nu dezelfde functie als zo'n bordje "Hier waak ik!:mad:" dat je soms nog op een tuinhek ziet, ook al is de betreffende Rottweiler of Jack Russell allang overleden...
    :D

Ik heb 't ding nog maar net, dus daar zijn we voorlopig niet aan toe, hoop ik. En alsdan zien we (of ze;)) wel weer verder.

4. Phoenix2149

Phoenix2149 Senior Member

Simkaart waren ze vergeten bij mij. Heb 3 jaar Skoda Connect.

Wat ik begreep zit er een jaar abbo bij.

Desalniettemin werkt de “mijn Skoda” app gewoon. Ik zie de ritten die mijn vrouw maakt. Of de auto op slot is en zo.

Dus er wordt wel degelijk verzonden zonder simkaart.

Het kan 100% niet zijn dat ik in de buurt van de auto ben want ik zit in Barcelona.

Iemand een idee?

5. Rallye

Rallye Forumguru

Logisch. De MijnSkoda-app heeft niets met Skoda Connect te maken.......

Ter toelichting: je hebt MijnSkoda, een aparte module van Pon, die over een eigen simkaart beschikt en dus de gegevens verstuurt die jij in de MijnSkoda-app ziet. En je hebt Skoda Connect van Skoda zelf (verwerkt in de radio/navi), dat werkt via een simkaart of de wifi-hotspot van je telefoon. Heeft ook een andere app, MySkoda volgens mij.

Laatst aangepast: 06-10-2018
    Phoenix2149 vindt dit leuk.
  6. Phoenix2149

Phoenix2149 Senior Member

Dank je @Rallye dit had ik niet begrepen inderdaad.

7. Kweetnie

Kweetnie Senior Member

Vandaag opgehaald maar ben hem niet tegen gekomen.

8. BramBam

BramBam Forumguru

Heb ook geen simkaart meegeleverd gekregen.

Maar is toch maar voor 28 dagen of max. 1GB.

upload_2018-11-24_0-18-6.png

9. Kweetnie

Kweetnie Senior Member

Klopt, maar was een mooie overbrugging geweest tot mijn eigen data sim zou werken!

10. BramBam

BramBam Forumguru

Andere vraag die deels hierop betrekking heeft. Ik krijg Skoda Connect helemaal niet aan de praat. Continu server error na invoeren pincode in de auto bij registratie/activatie.

Zelfde communicatieproblemen als bij levering. Dealer wijst naar PON. PON wijst naar dealer om het op te lossen.

Zijn er mensen die recent hun Skoda hebben gekregen met dit probleem ?

11. Kweetnie

Kweetnie Senior Member

Ja, gisteravond is het mij gelukt Maar ging inderdaad niet vlekkeloos. De auto was nog aan het registreren terwijl de app al aangaf dat het gelukt was..

Ik heb de verbinding opgebouwd via de hotspot van mijn telefoon.

Laatst aangepast: 24-11-2018
  12. BramBam

BramBam Forumguru

Hmmmm. Hotspot, WLAN en simkaart geprobeerd. Helaas pindakaas.

2 verschillende meldingen:
    Registratie mislukt of Server niet bereikbaar. Aan de foutoplossing wordt gewerkt. Probeer het later opnieuw, alstublieft.

Contact gehad met Skoda Nederland en dealer. Er schijnen server(capaciteits) problemen te zijn, waardoor de servers het gewoon niet aankunnen. Aankomende week staat groot onderhoud gepland om hier iets aan te doen.

In de tussentijd moet ik het blijven proberen, want je kan er soms dus wel doorheen komen.

Laatst aangepast: 25-11-2018
  13. BramBam

BramBam Forumguru

Na een week, elke dag een paar keer, proberen is het toch gelukt om de registratie af te ronden.

Kweetnie en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  14. jongetje

jongetje Senior Member

Ze lopen toch wel te prutsen bij Pon/skoda. Eerst al maanden ellende met de mijn skoda app voor de ingebouwde module. Nu weer problemen met deze functionaliteit. U updates van navigatie kaarten duurt ook telkens langer.

15. hendrik38

hendrik38 Senior Member

binnenkort komt bij mij ook een kodiaq. Graag zou ik een simkaart in de auto ergens willen proppen met een data bundel. Via die simkaart zou ik graag google maps e.d. willen gebruiken en skoda connect. Is er nu ergens een slot waar die simkaart in kan?

16. tha a

tha a Senior Member

Als je de columbus navigatie hebt iig wel. Dan zit er een simkaartslot in de navimodule in t dashboard kastje

Deel deze pagina