Altijd bumperklevers!

___JC___

Forumguru
Ik kies bij een bumperklever in eerste instantie voor een langer salvo met de ruitenwissersproeiers. Werkt dat niet, dan ga ik waar mogelijk even met twee banden de rand van het wegdek opzoeken, bij voorkeur aan die zijde van de weg waar nog los zand en steenslag ligt. Dat samen zorgt ervoor dat ik 90% van de bumperklevers weet te overtuigen om toch beduidend meer afstand te bewaren tot mijn achterbumper.

Flink risico op verkeersgeweld volgens mij. Meestal zijn het al niet van die relaxte personen, maar als je dit soort fratsen uit gaat halen dan heb je kans dat ze helemaal door slaan.
 

Sparkie

Forumguru
Ik reageer gewoon nooit. Zodra ik verantwoord naar rechts kan, ga ik.

En daarna stoïcijns voor me blijven kijken als ik ingehaald wordt.


Ik heb trouwens op de A4 richting Den Haag net voor de Schipholtunnel een ervaring met een bumperkever gehad. Ik was op de meest linkse baan tijdens de spits een aantal auto's aan het inhalen met een iets hogere snelheid dan eigenlijk mocht toen vanaf de A9 een auto met hoge snelheid invoegde en zich direct achter mij nestelde. Op een metertje of wat seinen met zijn lichten dat hij erlangs wilde. Toen ik net na de Schipholtunnel naar rechts ging kleunde hij hem tijdens het voorbijgaan met volle kracht in mijn zijkant en ging er met hoge snelheid vandoor. Aangezien ik aardig zat te shaken heb ik verder geen gegevens op kunnen nemen en toen ik enigszins bijgekomen was, was de dader al vertrokken. Het enige wat ik had was een deel van het kenteken plus dat het een donkere personenauto betrof. Aangifte bij de politie heeft weinig uitgehaald, omdat ik niet het hele kenteken had.

Het hele geintje liep uit op uitdeuken van twee portieren en voorscherm en een respray van de hele linkerkant, kosten 1700 euro.
Gelukkig betrof het een leaseauto, dus had ik er verder geen pijn aan.
 

michelover

Forumguru
Gewoon irritant want meestal rij je een aantal kilometers verderop gewoon weer achter die sukkels. Haast is ook zo stom, dan moet je gewoon eerder van huis/werk gaan. En het meest irritante vind ik nog als ik zelf al met 140 aan het inhalen ben er dan nog van die sukkels zijn die denken dat je in lucht kan oplossen. Ik geef altijd even een dotje gas extra en ga dan opzij. Houd wel in dat ze na het dotje gas extra meestal uit het zicht verdwijnen
icon12.png
 

Canon-Eye

Forumguru
als een agent ze ziet heb je toch een flinke discussie (en prent..)
Inderdaad, zeker als er blauwe bij zitten. Maar als je voor alleen rood oranje kiest, zal het afschrikeffect niet veel minder zijn en je bent dan m.i. in elk geval niet strafbaar voor het aan boord hebben ervan. Status is dan gelijk aan de alarmknipperlichten - maar dan op een andere (onverwachte) plaats.
 
Volg de Skodarijder?

Zelf overigens weinig last van klevers... rij of 20km/hr te langzaam of 20km/hr te hard... werkt perfect, kan het iedereen aanraden!:ahum:
 
Het zou ook nog aan de kleur van je auto kunnen liggen. Mijn vorige auto was een blauwe Mazda Demio, en daar had ik minder last van bumperkleven dan bij mijn huidige zilvergrijze Fabia Combi.
 

Wilko

Senior Member
@VEEJAY: Is de definitie van een bumperklever niet iemand die op je achterbumper gaat plakken terwijl jij nergens heen kan?
Als ik rechts kan rijden doe ik dat. Ik ga echter niet sneller dan de toegestane snelheid (+10 op mijn teller) rijden omdat iemand anders achter mij nou zo graag regelmatig fanmail uit Leeuwarden ontvangt.

@DeJee: de keren dat ik lek heb gereden zijn de afgelopen 700K km nog steeds op de vingers van 1 hand te tellen, en daarvan waren drie lekke banden op onverharde wegen in de Balkan.
 

___JC___

Forumguru
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat bumperkleven uberhaupt gevaarlijk is, maar bij mensen die onnodig links hangen enigzins begrijpelijk. Als je niet harder wil rijden dan vmax + 10 dan zou dat geen probleem moeten zijn, maar dan wel zo rechts mogelijk. Probleem is dan wel dat de meningen vaak verschillen tussen de automobilisten wat een groot genoeg gat is om naar rechts te gaan. :)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Vooropgesteld: ik begrijp de irritatie volkomen. En ik moet ook eerlijk toegeven dat ik in een vroegere fase van mijn leven het ook vaak niet kon laten de snelheid nog iets te laten zakken en al dan niet daarbij het rempedaal voorzichtig aan te tikken. Wijsheid zal idd wel met de jaren komen, want tegenwoordig maak ik me er niet meer druk om en ga zo snel mogelijk weer naar rechts. Sterker nog, vaak laat ik zo'n haastige figuur eerst passeren, waar ik hem er vroeger nog wel even "voorgooide". Op zich wel begrijpelijk, gezien de irritatie, maar toch uitermate onverstandig gezien de mogelijke consequenties. Zie het voorbeeld dat hier eerder werd gememoreerd met de blikschade als gevolg. En dan mag je nog blij zijn dat je er daarmee van af komt. Voor hetzelfde geld tref je de verkeerde en loop je ook zelf ernstige fysieke schade op. Mij is het het allemaal niet meer waard.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik nooit last heb van bumperklevers, maar ik heb dan ook geen Superb. Evenals bv Wilko hier rij ik nooit harder dan de toegestane snelheid. Een rijtje vrachtwagens waar je 120 mag haal je dan toch erg vlotjes in, en daarna direct naar rechts. Waar je 100 mag blijf ik er desnoods er wel even achter, goed voor je gemoedsrust en goed voor je verbruik en tijd kost het nauwelijks. Haast heb ik zowiezo nooit (behalve die ene keer toen m'n vrouw moest bevallen, toen heb ik wel een op paar overzichtelijke kruispunten een rood licht meegepikt).

En freewheeler2, inderdaad, misschien dat wijsheid met de jaren komt, in een grijs verleden wilde ik ook nog wel eens heel lichtjes op de rem trappen, of alleen een beetje het gas loslaten om zo'n klever wat te narren. De ruitenwissertruc is ook wel geinig. De laatste keer dat ik de ruitenwissertruc heb gebruikt haalde de klever me in, ging kort voor me op de rem en had plotseling zelf ook last van vieze ruiten (zoveel haast had ie dus kennelijk niet). Maar inderdaad, levensgevaarlijk en je schiet er zelf niets mee op, dus ik doe het allemaal niet meer. Wie ben ik om dergelijk figuren een eventuele boete af te nemen, van mij mogen ze er langs.

De laatste bumperklever die ik me kan herinneren bleek trouwens een incognito politieauto te zijn in een smalle 30 km zone. Het was typisch zo'n petjes-Golf, inderdaad op m'n bumper hangen, van links naar rechts zwalken en maar knipperen met dat grote licht. Pas toen ie kans zag me in te halen op een onverantwoordelijk smal stukje met een tegemoetkomende tegenligger zag ik dat de "heren" politie uniformen aan hadden. Eikels, ze zullen best haast gehad hebben, maar ze hebben voor die jongens niet voor niets zwaailichten en sirenes uitgevonden. Wens je die niet te gebruiken, dan ook aan de regels houden, zeker in een 30km zone. Ik kan niet raden of ze een goede reden hebben, ik kon niet eens raden dat het politie was.
 
Soms denk ik ook wat hangt deze kort achter mij of als ik aan een rood licht sta de indruk heb dat hij bijna op de achterbank zit. Geweest dat ik de sensoren activeerde om te zien hoe kort hij achter mij stond.
Vandaag nogmaals als je in de binnenspiegel kijkt zo kort achter mij, zie je dan in de buitenspiegel dan lijkt deze wel verder weg. Denk dat de spiegel ook wat invloed heeft op het dichtbij gevoel.
 

sitechris

Donateur
@Jasper02. Tijd om even kansloos offtopic te gaan, maar de Camaro verdient dat.

Dit was hem, bouwjaar 2011.
9psv0w.jpg

15e728h.jpg


Ik adoreer de Camaro. De geniale looks, de briljante V8 en de brute sound. Geweldig! Hij stuurt zwaar, de automaat schakelt met lekkere schokken. Helemaal goed in zo'n auto. En wat te denken van de enorme uitstraling van die auto. Zoveel reacties van anderen, zoveel duimpjes in de lucht. Echt....meer auto heb je niet nodig, meer wil je ook niet. Ik heb letterlijk bij ieder stoplicht een ziljoen meter rubber op het asfalt gelegd. Op de parkeerplaats op de foto heb ik wat donuts gelegd op het asfalt. Geloof me, was het mijn eigen auto dan zou ik dat ook doen. Je gaat je in deze auto al heel snel gedragen als een kind van 10 jaar oud. Is onvermijdelijk. Fuck het goedkope interieur, of het feit dat het een tricky auto is om te rijden als je in de buurt van de limiet komt. En dat de automaat versie niet eens supersnel aanvoelt. Niet relevant in deze auto. Al was alles bekleed met badstof. Dat verandert niks bij deze auto, dan nog wil ik hem hebben!

Het is echt jammer plus plus dat de Camaro SS (full option) in Belgie en Duitsland voor onder de 45k te kopen is. In NL mag je 85k meenemen, met dank aan de CO2 waanzin. Eeuwig zonde! Maar respect voor je keus om van het veilige gebaande pad af te wijken en toch een Camaro te nemen. Prachtig!
 

Jasper02

Banned
@Jasper02. Tijd om even kansloos offtopic te gaan, maar de Camaro verdient dat.

Dit was hem, bouwjaar 2011.
9psv0w.jpg

15e728h.jpg


Ik adoreer de Camaro. De geniale looks, de briljante V8 en de brute sound. Geweldig! Hij stuurt zwaar, de automaat schakelt met lekkere schokken. Helemaal goed in zo'n auto. En wat te denken van de enorme uitstraling van die auto. Zoveel reacties van anderen, zoveel duimpjes in de lucht. Echt....meer auto heb je niet nodig, meer wil je ook niet. Ik heb letterlijk bij ieder stoplicht een ziljoen meter rubber op het asfalt gelegd. Op de parkeerplaats op de foto heb ik wat donuts gelegd op het asfalt. Geloof me, was het mijn eigen auto dan zou ik dat ook doen. Je gaat je in deze auto al heel snel gedragen als een kind van 10 jaar oud. Is onvermijdelijk. Fuck het goedkope interieur, of het feit dat het een tricky auto is om te rijden als je in de buurt van de limiet komt. En dat de automaat versie niet eens supersnel aanvoelt. Niet relevant in deze auto. Al was alles bekleed met badstof. Dat verandert niks bij deze auto, dan nog wil ik hem hebben!

Het is echt jammer plus plus dat de Camaro SS (full option) in Belgie en Duitsland voor onder de 45k te kopen is. In NL mag je 85k meenemen, met dank aan de CO2 waanzin. Eeuwig zonde! Maar respect voor je keus om van het veilige gebaande pad af te wijken en toch een Camaro te nemen. Prachtig!

Een terecht offtopic berichtje lijkt me :cool:. Ikzelf heb een zwarte.. Maar geen cabrio. Die keuze was heel moeilijk en achteraf misschien wel een beetje spijt van gehad.. Daarom wel een sc2 met pannodak genomen haha.
 

sitechris

Donateur
Cabrio tordeert wel wat meer. En in Florida schijnt de zon net wat vaker :). Ik zou in nl ook de coupe kiezen.
 
Bovenaan Onderaan