Altijd bumperklevers!

Jasper02

Banned
Zoals de titel al vermeld.. Als ik in de sc2 van mijn vrouw rij heb ik altijd bumperklevers. Komt dit jullie bekend voor of ben ik een beetje :smiley29: Aan het worden?

Ik rij zelf een 2 andere auto's ( cayenne en Camaro ss) waarbij ik nooit bumperklevers heb.

Denk dat ik er toch maar een trekhaak op laat zetten, iemand tips of adviezen? Zit er iets uitdagends aan de kont?
 

sitechris

Donateur
Even offtopic starten: mooi wagenpark heb je! Ik heb goede herinneringen aan mijn trip met de Camaro SS deze zomer in Amerika.

Terug ontopic. Het verrast me wel dat je in de SC2 veel bumperklevers hebt en in die andere twee, dikkere modellen veel minder. Bij mij is het juist andersom. In de GTI heb ik veel meer last van bumperklevers als in mijn Octi.
 

Jasper02

Banned
Even offtopic starten: mooi wagenpark heb je! Ik heb goede herinneringen aan mijn trip met de Camaro SS deze zomer in Amerika.

Terug ontopic. Het verrast me wel dat je in de SC2 veel bumperklevers hebt en in die andere twee, dikkere modellen veel minder. Bij mij is het juist andersom. In de GTI heb ik veel meer last van bumperklevers als in mijn Octi.

Daarom verbaast het mij ook. Het lijkt net alsof ze even willen kijken wat het is.. Echter blijven ze dat heel lang volhouden tot mijn ergenis.

Offtopic: thanks.. Ben ook helemaal verzot op mijn ss.. Welk bouwjaar had je het genoegen? Die van mij is net vers van de pers.
 

EdK

Forumguru
Superb toch ??
Heb je wel eens gezien wat voor kofferbak eraan hangt ?

past een citigo in
 
Valt dit niet in de categorie luxe problemen? Desalniettemin een top wagenpark!! Cayenne van de laatste generatie? Misschien dat men bij een gti (van sitechris) het probeert om de strijd te winnen en het bij de Cayenne
en camaro simpelweg niet aandurft? (dit los van de feitelijke snelheid van de auto's) Een golf gti is toch een beetje een wolf in schaapskleren en dat mensen het niet opalt met wat voor auto ze te maken hebben. Autorijden is om van A naar B te komen, maar voor enkele onder ons is het veel meer dan dat.... Een uitdaging elke keer weer..
 

___JC___

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik met mijn S2 eigenlijk bijna nooit last heb van bumperklevers.
@DeJee Leuk die lampjes, maar als een agent ze ziet heb je toch een flinke discussie (en prent..) :)
 

DeJee

Lid
Valt wel mee =) in mijn vorige wagen had ik Ledjes verwerkt in mijn zonnekleppen (blauwe) en in de achterzijde van mijn kopsteunen (rode) + een 130db sirene :D ben ik 1 keer me tegen gehouden.. gelukkig had ik mijn werk uniform aan (ambulance) en lieten ze me weer gaan met enkel een waarschuwing ^^ maar bang had ik wel hehe
 

Sparkie

Forumguru
Ontopic: je zou het bumperkleven niet verwachten bij het formaat van een Superb. Ikzelf heb meer last van bumperklevers als ik in de Corsa van mijn vrouw rij dan in mijn Octavia (of de vorige Citroen C4 Picasso). Misschien ligt het aan het feit dat de Skoda lager ligt dan de andere auto's en men er makkelijker overheen kan kijken?
 

MarcoO2

Forumguru
Blijkbaar roept een S2C eerder een "opzij ik moet erlangs-reactie" op dan de rest van je wagenpark. Kan ik me nog wel iets bij voorstellen... ;)

Enne, voor wat betreft die ledjes: be carefull! Ik heb een origineel politie-zwaailicht, maar heb het nog nooit durven gebruiken...
 
Waarom gaan mensen bumperkleven? Niet omdat ze je auto wel/niet mooi vinden. Niet omdat je geen trekhaak hebt. Wel omdat ze vinden dat jij te langzaam rijd en er voorbij willen.

Niet dat ik bumperkleven goedpraat; het is mijns inziens verwerpelijk, want gevaarlijk, maar misschien zijn dit aandachtspunten om het te voorkomen:
Gedraag jij je anders in je superb dan in je sportievere auto's? Rijd je rustiger in de superb? Ga je op de snelweg naar de rechterbaan zodra het kan? Of blijf je uit gewoonte op de linkerbaan hangen? Rijd je op andere wegen minimaal de toegestane snelhuid, of ga je rustig cruisen in je "limo"?
 

turboturbo

Forumguru
Haha! Geweldig al die doe-het-zelf politie achtige ingrepen! Ik vind het kostelijk om te lezen ;)
Ik vind het een lumineus idee, maar mis in mijn geval de guts om het ook eens te proberen :xyxthumbs:.
 

Jasper02

Banned
Waarom gaan mensen bumperkleven? Niet omdat ze je auto wel/niet mooi vinden. Niet omdat je geen trekhaak hebt. Wel omdat ze vinden dat jij te langzaam rijd en er voorbij willen.

Niet dat ik bumperkleven goedpraat; het is mijns inziens verwerpelijk, want gevaarlijk, maar misschien zijn dit aandachtspunten om het te voorkomen:
Gedraag jij je anders in je superb dan in je sportievere auto's? Rijd je rustiger in de superb? Ga je op de snelweg naar de rechterbaan zodra het kan? Of blijf je uit gewoonte op de linkerbaan hangen? Rijd je op andere wegen minimaal de toegestane snelhuid, of ga je rustig cruisen in je "limo"?

Dat is geen gekke.gedachte.. Ik heb daar al eens op gelet of ik anders rij.. Tuurlijk rij ik anders maar niet perse langzamer. Valt.me.ook voornamelijk op binnen de stad en op de dreef. Misschien moet ik.het eens vragen aan de klever. Overigens merkt mij vrouw het ook.. Wat ze.in de O2 niet had.

Het zal allemaal wel.. Vond het in ieder geval even leuk met jullie te delen. De steenslag is tenslotte voor hun neusje minder leuk.
 

DeJee

Lid
@MarcoO2 een zwaailicht zie je van ver al rijden.. als er dan ergens een anonieme in de buurt rijd heb je wel een probleem .. die Leds staan maar naar 1 kant gericht :D even kort aan en uit zetten helpt wel ^^
 

Wilko

Senior Member
Ik kies bij een bumperklever in eerste instantie voor een langer salvo met de ruitenwissersproeiers. Werkt dat niet, dan ga ik waar mogelijk even met twee banden de rand van het wegdek opzoeken, bij voorkeur aan die zijde van de weg waar nog los zand en steenslag ligt. Dat samen zorgt ervoor dat ik 90% van de bumperklevers weet te overtuigen om toch beduidend meer afstand te bewaren tot mijn achterbumper.
 

VEEJAY

Forumguru
Als ik een bumperklever heb ga ik wanneer het kan rustig opzij. Als ik haast heb, heb ik ook graag dat anderen dat doen. Simpel toch?
 
Bovenaan Onderaan