Alternatieven voor het 4 speaker systeem

chad

Nieuw lid
Ik heb recent mijn Kamiq in ontvangst genomen en de jammerlijke ontdekking gedaan dat het 8 speaker systeem hier niet in zit. Ik dacht dat deze standaard (iig bij het grotere scherm die er wel in zit) in de business edition zat, maar blijkbaar is dat alleen in combinatie met bepaalde pakketten.
Niks aan te doen, maar de geluidskwaliteit van de 4 speakers in de deuren is belabberd. Ik kom er net ook achter dat er achterin uberhaupt geen speakers zitten en dat het alleen gaat om speakers in de voordeuren + 2 tweeters in de stijlen van de voorruit. Dat is wel armoe.

Ik wil de speakers daarom vervangen voor iets beters, maar ik heb geen idee waar te beginnen. Genoeg te koop, maar specifiek voor de kamiq vind ik zeer weinig. Zijn er plug & play speakers te krijgen die zorgen voor een aanzienlijke verbetering? Ik ben niet bepaald een audiophile, ik ga er vanuit dat het 8 speaker systeem prima zou zijn geweest.

Laatst bewerkt:

i2Paq

Senior Member
Vreemd. Ik heb ook een Kamiq , de Sport-Business, en ik ben zeer tevreden over de geluidsweergave.
En ik ben kritisch.

chad

Nieuw lid
Als ik deze post lees ben ik niet de enige en komt het misschien door variatie in de productiekwaliteit van de speakers. Mijn ervaring komt exact overeen met wat daar gepost is. Met name de tweeters zijn echt lelijk scherp en de rest is ook niet veel soeps. Met de EQ is er ook nauwelijks wat van te maken. Om de scherpe kantjes er vanaf te halen heb ik de positie tot achter de voorstoelen in moeten stellen en het volume van de hoge tonen op zijn laagst.

iemand een idee welke diameter speakers in de kamiq zitten?

Bovenaan Onderaan