Vlaar032

DIY Alternatieve weg naar de ventilator motor. 2014-05-15

Geen toestemming om te downloaden

Vlaar032

Senior Member
Vlaar032 heeft het volgende item in de kennisbank geplaatst:

Alternatieve weg naar de ventilator motor. - Foto's montage nieuwe kachelmotor zonder dashboard er uit te halen.

Accu minpool losmaken.
Airbag eruit. Daar staat al meer over op deze site ivm vervangen kachelweerstand. En dan...
Dashboardkastjes er uit.
Zie dan de foto.
Breek gewoon een stuk weg achter het dashboard kastje.
Foto gezien op een site van een garage in Bleiswijk, die dat zo doet.

Lees verder over dit item in de kennisbank......
 

Tuntex

Nieuw lid
Hallo Vlaar032,

Ik vraag mij af of daarvoor ook het onderste dashboard kastje er uit moet en hoe dat zou moeten. Ik heb sinds gisteren geen ventilatie meer zekering is niet stuk ik heb foutcode: 01273 en 00898. Gistermorgen piepte de motor (denk ik) een keer later die dag viel mij op dat de fan het niet meer deed????

Heel graag een reactie

groetjes Arjo
 

andrehj

Forumguru
Kun je in de titel even toevoegen over welk model Skoda dit gaat? Dat maakt het voor anderen die zoeken een stuk makkelijker.
 

Tuntex

Nieuw lid
Sorry vergeten Het gaat om een Fabia 1.6TDI van 2010 met climaatcontrol dus niet een 4 standenschakelaar voor de fan. Ik heb het bovenste dashboardkastje eruit gehaal om net als Vlaar032 beschreef en er een stukje uit gezaagd. Maar bij mij zit de motor lager precies achter het onderste dashboard kastje en die is één met het dashboard. Maar misschien is het niet de motor en weet iemand hier raad, HOOP IK.

Groetjes Arjo
 

Sleutelhanger

Nieuw lid
Is deze 'by pass' operatie bij de 1.2 tdi greenline met climatronic ook mogelijk? Door een stuk kunststof weg te zagen. En wie heeft daar ervaring mee en kan daar iets over berichten. Mijn kachelmotor is er mee gestopt.
 
Vlaar032 heeft het volgende item in de kennisbank geplaatst:

Alternatieve weg naar de ventilator motor. - Foto's montage nieuwe kachelmotor zonder dashboard er uit te halen.



Lees verder over dit item in de kennisbank......

Hallo Vlaar032,

Ik heb een Skoda Fabia uit 2009 met climatronic. De kachelmotor is kapot. Ik lees de alternatieve manier van het wegbreken van een stuk dash board. Daar voel ik meer voor dan het demonteren van het hele dash board. Kun jij mij vertellen welke garage in Bleiswijk dat doet? Ik ben namelijk niet zo handig om dit zelf te doen.
 

ZaPHoD

Lid
Update: @JNicolaas heeft een garage gevonden (in Bleiswijk) die ook deze reparatiemethodiek hanteert. Wellicht handig om hier te citeren:

Omdat ik van niemand de naam van de garage in Bleiswijk, die volgens Vlaar032 de kachelmotor op alternatieve wijze heeft vervangen, heb vernomen, heb ik een belronde onder garages in Bleiswijk gehouden.

Ik ben daarbij uitgekomen bij garage Boulogne Autoworks (niet de garage, die Vlaar032 noemde). Zij zijn erin geslaagd om de kachelmotor te vervangen zonder het gehele dashboard uit- en in te bouwen, door het deels los te maken en stukken weg te zagen.

Omdat ik niet de kans wilde lopen om wellicht binnenkort weer dit te moeten laten doen heb ik meteen de kachelweerstand laten vervangen. Voor de hele operatie was ik EUR 450,= inclusief btw kwijt. Dus heel wat lager dan de EUR 800,= die de dealer mij offreerde.

Wellicht is deze informatie interessant voor andere leden, die nu of wellicht in de toekomst met dit probleem te maken hebben/gaan krijgen.

Het lijkt overigens ook anders te kunnen, ook bij de Fabia 2 met Climatronic, zonder te zagen. Zie "Ruim een jaar met de Fabia2 GL".
 
Bovenaan Onderaan