Alternatief Hondenrek - montage zonder gaten te boren

maartenvd84

Nieuw lid
Hallo,
Recent een Skoda Superb II combi greenline ontvangen.
Als accessoire heb ik van de garage het honderek gekregen...
Echter moet er blijkbaar geboord worden in de wagen, en de leasing maatschappij laat dit niet toe.

Vandaar mijn vraag: heeft iemand ervaring met een goed hondenrek (kwaliteit primeert over de prijs) dat goed past in deze wagen. Liefst met kleine mazen (in de stijl van het originele rek van Skoda).

Bedankt,
Maarten
 

TDI_DSG

Senior Member
Ik heb het inderdaad door de garage laten monteren. Er komen een soort schroefgaten in het plafond van de kofferbak waarin je het hondenrek kunt vastzetten. Ik heb geen idee of mijn lease maatschappij daar problemen mee heeft, maar ik heb het rek zelf betaald dus het gaat er echt uit na de leaseperiode.
 

kwaazaar

Actief lid
In mijn leasecontract staat iets dat bij inlevering accesoires niet verwijderd mogen worden indien daarmee beschadigingen aan het interieur achter blijven. Zo heb ik eerder bv een telefoonhouder van een carkit moeten laten zitten voor een hele antieke telefoon. Mijn auto wordt geleased bij Arval. Die hebben een inleverhandleiding met daarin heel veel foto's met wat wel/niet geaccepteerd wordt bij inlevering. En als de boete hoger is dan wat je er straks op marktplaats nog voor kunt krijgen...
 

maartenvd84

Nieuw lid
Wel, ik ben zo 'dom' geweest om het dus te vragen... Allez, ik moest het vragen van de garage... anders wouden ze het niet doen.
Ik heb het rek dus teruggegeven en mag dus een ander accessoire kiezen...
Er is een groot aanbod op het net, maar ik vraag me af wat er echt goed/degelijk/mooi-ogend is...
 

maartenvd84

Nieuw lid
Bedankt voor de tip Zwart Ruiter.
Al uren zitten zoeken via het net, maar op deze site ben ik (raar maar waar :-)) niet uitgekomen...

Echter geen rek voor de superb combi, maar misschien kunnen zij mij wel goed verder helpen met de keuze van een universeel rek dat goed past in mijn wagen... (aangezien de overige online winkels zich daar echt niet durven over uitspreken en me aan mijn lot overlaten met de woorden 'kies er maar eentje dat past op onze website' :().
 

maartenvd84

Nieuw lid
Intussen heb ik exact gevonden wat ik wou via de goede service van totalcarparts (die zelf hun leverancier gecontacteerd hebben om de juiste te vinden): een fijnmazig rek voor de Supeb II combi. De prijs is wel een stuk duurder dan de universele of handgemaakte rekken die hier (bedankt!) aangehaald werden, deze zou een exacte kopie moeten zijn van de officiele versie, maar dan zonder gaatjes boren...

Ik hou jullie op de hoogte van mijn eindervaring eens het stuk er is.
In elk geval bedankt aan allen die mij hiermee geholpen hebben!
 
Bovenaan Onderaan