Alpha's Fabia 3: Blue

Alpha

Donateur
Hi all,

Mijn naam is Dave en ik ben 25 jaar oud.
Sinds een aantal weken de gelukkige eigenaar van een Fabia 3 hatchback.

Hiervoor heb ik 5 jaar rondgereden in een Opel Corsa D. Die had ik de nickname Oscar gegeven. Daar heb ik eigenlijk mijn hele studietijd mee rondgereden. Ik heb namelijk een voltijd HBO opleiding naast een baan gedaan. Dat was best hectisch. Eenmaal klaar met de studie en inmiddels fulltime aan het werk begon het toch wel te kriebelen om eens rond te neuzen op de automarkt.

Omdat ik min of meer op een point of no return was terecht gekomen m.b.t. nog wat fatsoenlijks terug krijgen voor de Corsa besloot ik op zoek te gaan naar iets nieuws. Uiteraard begon ik voor mijzelf bij de Opel dealer... Alleen was er, wat mij betreft, iets gigantisch fout met de nieuwe Corsa... Het begint allemaal met het spiegeltje wat aan de linkse kant zit i.p.v. rechts en eindigt met de brochure waar alleen maar dames achter het stuur zitten... Daarnaast voelden de deuren van de Corsa wel heel cheap aan. Die van de Adam waren veel degelijker... Maarjah, die was me weer te klein...

Plan B was geeneens zo ver van mijn neus verwijderd :) ... Mijn ouders rijden al jarenlang Skoda. De Fabia stond net in de showroom toen ik eens ben gaan kijken. Daar ging het ook meteen gruwelijk fout :tongue: ... Ik was zo onder de indruk van de looks... De dealer speelde slim in op mijn eerste reactie en mikte mij meteen met een proefrit naar buiten. Toen was het liefde op het eerste gezicht. Ik heb toen ook nog even kort naar Seat gekeken. Maar daar vond ik het interieur niet zo mooi van... Na een weekendje tobben terug naar de dealer. Nog eens flink onderhandeld en eigenlijk meteen getekend. 8 weken later was het zo ver en mocht ik Blue gaan ophalen. Blue is voorlopig zijn nickname tot ik eventueel nog wat beters verzin :) .

Ik heb dus besteld:

Skoda Fabia Hatchback
  • 1.2 110 pk DSG
  • First Edition Style
  • Race Blue
  • Tech Pakket
  • Sport Pakket
  • Panorama dak
  • 17 inch Savio (metallic zwart)
Ik heb hem nu zo'n 4 weken. En het rijdt echt heerlijk. Vooral DSG is mij reuze meegevallen. Wat rijdt dat ape-relaxed! Hij ligt heerlijk op de weg, stuurt soepel en is heerlijk snel. Wat wil ik nog meer!

Ik heb zelf nog geen enkele andere HB gezien behalve die in de showroom. Eigenlijk alleen maar combi's gezien.

F59BD08F-54E8-4C7E-94A3-F3ADDA8725BC.jpeg D90DFE94-3EC1-460F-9F89-0812C92750FD.jpeg
1F1070C6-0221-437F-A38C-0D32434841A7.jpeg E792917F-931D-47BE-92C7-81E9A12486C6.jpeg
3BDF8F7D-703C-40D7-907F-288919272378.jpeg DA8172E3-D5B3-494D-BF16-7A0D4CD024F6.jpeg

De oplettende kijker ziet op de laatste foto ook wat leuks ;) . Dat is de auto van mijn ouders :D !

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik dat graag!

Update 16-10-2015: Monte Carlo onderdelen:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/alphas-fabia-3-blue.26910/page-2#post-566866
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Nette ride Dave, geen VW dus geen Blue Motion.;) Die O1 RS van je ouders is trouwens ook geen auto die je veel ziet.
 

Blacky

Forumguru
Welkom op het forum Dave, bedankt voor je intro en veel plezier met de Fabia gewenst. Ook ik ben via mijn ouders bij Skoda terecht gekomen.:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan