Allerlei rare elektronica problemen

Tees

Donateur
Of juist niet Chris, als je dit opgelost hebt heb je misschien wel alles achter de rug en kan je eindelijk genieten van de wagen zelf. Tis maar net hoe je er tegenaan kijkt :pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Het gezeik ligt naar mijn idee niet aan de Fabia, maar aan matig werk in de garage. Het is nooit verstandig om zonder goede tussencontrole een auto van bedrijf A naar bedrijf B te brengen, dan blijf je je afvragen waar het fout is gegaan. Ik heb al te vaak gelezen dat iemand de auto gewoon van A naar B rijdt zonder grondige controle en vervolgens gezeur waar het fout is gegaan. Test ook even met bijvoorbeeld fietsendrager of de stekkeraansluiting van de trekhaak wel goed werkt.
 

Chrisjemol

Forumguru
dat zei ik ook al wel tegen mijn vrouw. ‘Heb je niks gecheckt’?

maar goed, als het goed moet, moet ik het zelf doen blijkbaar…
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Chris, wat naar dat je zoveel pech heb met die Fabia! Het lijkt een beetje op mijn situatie.
Heel veel sterkte, hopelijk is hij snel gefixed!
 

Chrisjemol

Forumguru
Probleem is gevonden, stekkeraansluiting vd bcm was niet goed.
Ze hebben de aansluiting ‘verbeterd’ (wat dat ook mag betekenen) en alles werkt nu perfect.
Vraag me enkel af hoe dit kan, is de bcm iets waar ze aan komen bij installatie trekhaak elektra?
 

Tees

Donateur
Als het goed is niet...
Hebben ze de auto ook van buiten gereinigd? En evt de motorruimte meegenomen? Want dat is t enige dat ik kan bedenken, dat ze er een hogedrukreiniger op gezet hebben en ook de BCM geraakt hebben. Kan zijn dat de stekker daar corrosie van gekregen heeft, en dat ze dat nu met wat schoonmaken en contactspray verholpen hebben.
 

Chrisjemol

Forumguru
Reinigen heb ik in principe enkel binnen gedaan omdat er toch een wat rooklucht in hing.
Maar goed mooi weer rijden iig
 

Antera

Donateur
Mooi zo. Duidelijk een connector niet goed aangesloten of van die mooie klemmen gebruikt om door te koppelen ipv te solderen :-)
 
Bovenaan Onderaan