Alleen voor de echte tuningliefhebbers..

van inkel

Forumguru
Ik ben niet echt onder de indruk van de koppelkromme.
Wel een hoge piek, maar met twee turbo's had ik toch een tafelberg verwacht.
 

van inkel

Forumguru
Hij heeft pas bij 3000 toeren het zelfde koppel als een std. 1.9 bij 2500,
en dan krijg je in een keer een hamer achter in je nek. (het zelfde efect als de oude turbo motoren)

Als ik twee turbo's zou monteren zou ik het voorbeeld van BMW volgen een kleine en een grote turbo veel koppel over een groot toeren bereik, of van Mosselman twee kleine turbo's voor veel koppel bij lage toeren.
 

___JC___

Forumguru
Maar hij heeft wel veel langer zijn volle vermogen. Pas bij 6.000 rpm stort het weer in terwijl bij een normale getunede TDI het feest al bij 4.000 rpm op. Lekker lijkt me dat doortrekken met je TDI.
 

Tijg

Senior Member
Echte tuningliefhebbers houden niet van diesel... ;)

Ik was toch knap onder de indruk toen ik een stukje mocht meerijden in een gekietelde 110 pk Cordoba. Die bak heeft dik 200 pk en 450 Nm en zit angstaanjagend snel van 40 in de tweede versnelling op 170. :shocked: Categorie "Impreza WRX pesten".
Je hebt idd geen huilende motoren of 8200 toeren, maar het resultaat is niet minder indrukwekkend.
 
Bovenaan Onderaan