alle deuren open met gewone sleutel

Fred Zwirs

Nieuw lid
Sinds 2 weken heb ik een Octavia greenline.
Prima auto.
Maar ik krijg nachtlevering van onderdelen in mijn auto.
Nu is er een gewone sleutel bijgemaakt voor de bezorgdienst.
En tot groot ongenoegen gaat alleen de bestuurders deur open en de rest niet.(gaat wel met de orginele sleutel) De vorige octavia had dat probleem niet.
Heeft iemand het zelfde probleem en is er een oplossing voor?
De dealer weet het ook niet.
Groetjes Fred

Ronnie

Forumguru
Ik neem aan dat het wel een transpondersleutel is, zoja, dan moet de sleutel ook aangemeld worden via de diagnosekast van de dealer, Zonder transponder lukt dit niet....

Gieliovd

Forumguru
Welk jaar / type was de vorige Octo?

Is het niet gemakkelijk op te lossen door de bestuurdersdeur open te maken en dan op de knop te drukken van de centrale vergrendeling in de deur ofzo?

Ronnie

Forumguru
Ik vrees toch dat het zonder transponder(niet te verwisselen met A.B.!) niet gaat,
de transponder is n.l. nodig voor identificatie van de sleutel.
Je zult dan waarschijnlijk de auto ook niet kunnen starten met deze nieuwe sleutel....

Fred Zwirs

Nieuw lid
klopt dat de auto niet te starten is en dat is nou net de bedoeling voor de sleutel van het bedrijf dat de nachtbezorging doet.Maar ach de deuren wel open is toch echt nodig

Rallye

Forumguru
Even om het probleem duidelijk te krijgen: degene die je 's nachts de spullen moet leveren bezit een nagemaakte sleutel, zonder transponder. Daarmee kun je de auto niet starten, maar dat is niet erg. Je kunt er echter maar één deur mee openmaken, naar ik aanneem enkel de bestuurdersdeur.

1) Het knopje op de console is geen optie, zo schrijf je. Waarom niet?
2) Als het inderdaad zo is dat de centrale vergendeling bij zo'n sleutel niet de kofferklep opent (ik kan mij voorstellen dat je de spullen daar afgeleverd wilt hebben) en het knopje op de console werkt niet, weet dan iemand een andere mogelijkheid om die open te krijgen? Instelling in Maxidot of via VAG-COM?

Fred Zwirs

Nieuw lid
het knopje in de middenconsole is al gebrobeerd maar dat werkt helaas niet met een nagemaakte sleutel.
En inderdaad het moet in de kofferbak terechtkomen en als het veel is op de achterbank

Octavia_II

Actief lid
Volgens mij wordt de knop van de de centraal vergrendeling pas vrij gegeven na een "gecontroleerde" toegang.
Dus het openen van de deur met een (originele) sleutel zorgt ervoor dat de centraal vergrendelings knop (naast de handrem) nog niet werkt.

Was het misschien niet handiger om jouw toeleverancier (alleen) een afstandsbediening te geven? Hiermee kan hij dan meteen alle deuren (incl. kofferbak) openen... :crazy:

Groet,

Charlie

Ronnie

Forumguru
Sorry, ik had me vergist, eFH is electrische Fenster-Heber, SAD Schiebe-Ausstelldach, zijn dus niet de zv (zenralverriegelungsmotoren), Excuses, maar ik zoek verder!

Bovenaan Onderaan