All-season-vervanging voor 235/40R19 96W banden

Tees

Donateur
Ja, maat maakt wel veel uit. En niet alleen breedte! Een andere hoogte band kan ook enorm uitmaken, karkasopbouw verschilt tenslotte erg per merk.
Ik heb dan ook 205/55 R16, das nogal een andere maat dan wat jij zoekt :-)

Heb wel eens vaker gelezen dat de CCs nieuw weinig profiel hebben. Des te knapper dat ze lang meegaan.
 
Nou,.. de Profile hier in Naaldwijk die zei na montage van “ik zie je volgend jaar wel als ze op zijn”
Schijnen onder een elektrieker wagen nogal opgevreten te worden.. :pardon:
 

Tees

Donateur
Tsja, dat ligt ook vooral aan de elektrieker...continu volledig beschikbaar koppel én een heel zware auto, dat wil wel banden oppeuzelen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het 'zwakke' punt van de (1e gen) CC's zou rijden in nat weer zijn. Gisteren reed ik door zo'n hoosbui, waarbij flink wat water op de snelweg (ZOAB!) bleef staan. Ik reed er met 70-80 doorheen en voelde geen greintje neiging tot aquaplaning.
Ik ben nog niet aan CC2's toe, simpelweg omdat de CC1's na ruim 52k kms nog lang niet op zijn: 4mm voor, 7mm (!) achter. Maar ja, het is dan ook geen EV... Tegen de winter gaan de achterbanden naar voren en komen er dus achter 2 nieuwe 2'tjes onder.
Maar ook met de CC1's onder deze en vorige auto's herken ik de prima koersvastheid en stabiliteit zoals beschreven, ook onder zéér natte omstandigheden.
 
Voorkeur ging uit naar Conti; want altijd op gereden. Maar ik weet dat de huidige allseasoncontact voorbij was gestreefd door de concurentie.. nu de tweede versie niet op tijd komt voor mij (heb nu nog de eurowinters eronder) moet ik wat anders…

Kan uiteraard geen actuele maatspecifieke test vinden voor mijn 225/40-R19 maar wel van de 225/45-R17…

Lang verhaal kort; het is de Hankook Kinergy 4S2 geworden.. is nog de goedkoopste ook in het premium segment.. wat me wat verbaasd.. de michelin wil ik gewoon niet.. en de Hankook is pakweg 150 euro op een set goedkoper.

Voor details zie:

 

Captain Hook

Forumguru
Tsja, dat ligt ook vooral aan de elektrieker...continu volledig beschikbaar koppel én een heel zware auto, dat wil wel banden oppeuzelen.
Nou... imho ligt dat vooral aan de weke massa tussen hoofdsteun en stuur, dat banden oppeuzelen... ;)

Ik heb ooit een collega gehad, die reed precies dezelfde leaseauto als ondergetekende. En zijn kilometrage per bandenset was zowat de helft van dat van mij. Ik bedoel maar. :pieker:
 
Bovenaan Onderaan