Alarm systemen

Noord26

Forumguru
Leden,

Wie heeft er verstand van alarm systemen?

Bij ons is er een tijd geleden ingebroken in de auto. Er zit een klasse 3 alarm op (dus met hoek-detectie). Dat gaat ook af als je de auto op slot zet en dan banden gaat wisselen bijvoorbeeld.

Maar het alarm is niet afgegaan toen ze de Columbus eruit hebben gesloopt. En dat begrijpen wij niet.

Iemand hier meer kijk op?

Michel
 

CDK

Forumguru
@Noord26, de gebruikelijke methode wás om een portier van buiten open te knippen en zo het alarm onklaar te maken, maar kennelijk hebben ze het bij jou anders aangepakt, het schijnt dat als er iemand in de buurt staat als jij de auto van slot haalt of op slot zet middels de afstandsbediening dat die frequentie meetbaar is, maar je had ook braakschade aan je raam, dus dat is dan weer onlogisch.
 

Joske

Forumguru
op slot zet middels de afstandsbediening dat die frequentie meetbaar i
dat is sterk overdreven Corné.. trouwens, dan moet de bandiet in kwestie redelijk dicht staan (reken op radius <30 meter) op moment van sluiten of openen. Waarbij trouwens het signaal onderbroken wordt en niet "gemeten" wordt. :)

maar feit dat alarm NIET afgegaan is vind ik ook wel bijzonder eigenlijk... :pieker:
 

s-line

Forumguru
Ze hebben gewoon apparatuur om je alarm te kraken , wij krijgen zoveel auto's binnen waar alles uit is en geen alarm is afgegaan!
 

CDK

Forumguru
dat is sterk overdreven Corné..
Dat is het zeker niet! Wellicht dat jouw naaste buren kilometers verderop wonen, maar als je in een dorp of stad of thuis in de straat moet fileparkeren en er zit iemand met kwade bedoelingen 2 auto's verderop.... Het gebeurt wel degelijk!
 

Noord26

Forumguru
Ze hebben gewoon apparatuur om je alarm te kraken , wij krijgen zoveel auto's binnen waar alles uit is en geen alarm is afgegaan!

Is dan puur het alarm bewust uitgeschakeld bij vergelijkbare gevallen? Want als het verhaal van Corné waar is hoef je geen raam meer in te tikken als je het signaal hebt van de sleutel natuurlijk.

Wat is dan nog te toegevoegde waarde van een alarm als men dat toch relatief makkelijk kan omzeilen?
 

Wim Stal

Nieuw lid
Wat heeft een dief aan het Columbus navigatiesysteem? Kun je dat doorverkopen of in een andere auto inbouwen?
Dit is mij een raadsel!
 

CDK

Forumguru
@Wim Stal, zie hier..... het verkoop praatje klinkt niet zoals het hoort, geen code aanwezig namelijk, dus is de code gekraakt (denk ik)

ImageUploadedByTapatalk1429798439.836285.jpg
 

Noord26

Forumguru
Daarnaast, een auto is geleverd met Columbus. Daar doet inleveren van je lease-bak niets aan af. Die hoort er in te zitten.

Hier wordt ik wel pissig van hoor! €250,- voor een apparaat. Terwijl er voor €8000,- schade gemaakt wordt plus een hoop gedoe voor degene die ermee geconfronteerd wordt..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik zag het vandaag op Facebook voorbij komen en dacht 'dit is eigenlijk te gek voor woorden' als je naar de foto's kijkt weet je al dat hij liegt.
 

s-line

Forumguru
Wat is dan nog te toegevoegde waarde van een alarm als men dat toch relatief makkelijk kan omzeilen?
Helemaal niets! Als ze je spullen willen, halen ze het er toch wel uit! Mijn collega zijn audi a6 stond achter het hek bij zijn huis ,met een duur alarmsysteem,gewoon open gebroken 's nachts en alles eruit gesloopt! Niets afgegaan en niets gehoord!
 
Laatst bewerkt:

Blackokkie2

Forumguru
Helemaal niets! Als ze je spullen willen, halen ze het er toch wel uit! Mijn collega zijn audi a6 stond achter het hek bij zijn huis ,met een duur alarmsysteem,gewoon open gebroken 's nachts en alles eruit gesloopt! Niets afgegaan en niets gehoord!
En anders komen ze gewoon heel vriendelijk, maar dwingend om je sleutel vragen.
 
Bovenaan Onderaan