Alarm in safety pack

Ik overweeg een O3 EBL te kopen. Vanwege de berichten over de diefstalgevoeligheid van de Columbus denk ik er ook over het Safety Pack te nemen, in verband met het alarm. Heeft iemand ervaring met dit alarm?
 

serum

Senior Member
begreep dat het alarm in het safety pack je niet helpt bij de georganiseerde criminelen die op columbusjacht zijn.
 

CDK

Forumguru
nou weet je, als je alarm op je auto hebt én een Columbus, ben je op een bepaalde dag je Columbus kwijt en zit er een gat in je rechter portier, ze knippen het plaatwerk kapot en schakelen zo het alarm uit en maken sluiting zodat de centrale deurvergrendeling open gaat en jij bent het spreekwoordelijke haasje, als je heel veel geluk hebt duurt het wat langer voordat ze bij jou toeslaan :banghead:
 

wwter

Lid
maar de nieuwe columbus is toch nog helemaal niet achteraf in te bouwen, als de auto standaard al niet voorzien was van een columbus? (ook niet door het boevengilde dacht ik). Het diefstalrisico van de nieuwe columbus is (tot op heden) dan nog verwaarloosbaar, ze hebben er immers nog niks aan.
 

CDK

Forumguru
dat risico is helaas niet verwaarloosbaar, er zijn al voorbeelden genoeg van diefstallen van de nieuwe types uit meerdere merken van de VAG stal.....
 

Canon-Eye

Forumguru
dat risico is helaas niet verwaarloosbaar, er zijn al voorbeelden genoeg van diefstallen
Misschien domme dieven die hun vakliteratuur niet goed bijhouden en dus niet op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen.
Zou verboden moeten worden dat die gewoon hun praktijk blijven uitoefenen... :pieker: :D
 
Volgens de dealer bestaat de nieuwe Columbus uit het scherm, een deel in het dashboardkastje en een controle-unit ergens in het dashboard. Volgens hem maakt deze combinatie van drie elementen de Columbus niet meer interessant voor dieven.
 

M&M

Lid
Heb ook het alarm op zitten. Ging alleen fout in combinatie met Kessy. Was mij niet verteld bij bestelling dat op dat moment de combinatie niet mogelijk was. Bij aflevering werd dit dus even gemeld. Vraag er eens naar als je ook Kessy wil. Misschien is het "probleem" ondertussen opgelost.
Was trouwens wel in een periode dat Kessy niet werd uitgeleverd, is elders in dit forum nog wel terug te halen.
 

CDK

Forumguru
leuk verkoop praatje...., niet interessant voor dieven...., helaas ook het nieuwe 2 delige systeem is al met regelmaat het doelwit :nono:
 

Noord26

Forumguru
Volgens de dealer bestaat de nieuwe Columbus uit het scherm, een deel in het dashboardkastje en een controle-unit ergens in het dashboard. Volgens hem maakt deze combinatie van drie elementen de Columbus niet meer interessant voor dieven.

Mooie verkoop-praatjes. Ze zijn helaas net zo gewild en gemakkelijk om te ontvreemden in de praktijk. Enige nadeel van 3 losse delen is dat er veelal meer schade aan de auto is...
 

wwter

Lid
ja, vreemd verhaal Noord26. Dieven stelen normaal gesproken alleen spul wat ze kunnen verkopen. Zoek maar eens rond, het is echt nog niemand gelukt om een nieuwe columbus achteraf in een O3 te bouwen (waar eerst een gewone radio in zat). Je zegt dat ze NET ZO gewild zijn, maar ik zie er anders bijna geen te koop staan (terwijl het internet vol staat met de oude columbus)

Het kan natuurlijk zijn dat de dieven in het donker je o3 aanzien voor een facelift superb of een o2........(ik zag eerst het verschil ook niet)........... of misschien dat ze er vast wat op voorraad stelen, voor het geval dat iemand de beveiliging hackt..... maar een hele grote groep kan dit niet zijn.
 

CDK

Forumguru
@Noord26 heeft volgens mij niets gezegd over inbouwen in andere / oudere auto's right?
Je kan ook van een Amundsen naar een Columbus gaan en daar niet te veel voor willen betalen toch?
Feit is dat er uit diverse VW's en Audi's gescheiden systemen gesloopt zijn en worden!
 

Rick

Senior Member
OK @Corné de Kluijver maar de volumes zijn nog absoluut niet gelijk aan die van de RNS510/oude Columbus tijden ondanks dat er nu toch een aardig aantal op de markt zijn. Gelukkig. Fingers Crossed dat het zo gaat blijven, maar de waarschuwingen richting potentiële nieuwe kopers dat het net zo erg is als in de oude tijden gaan voor nu gewoon nog niet op.
 

CDK

Forumguru
@Rick, nee gelukkig niet zeg! Alleen denk ik..., gezien er nu al systemen gestolen worden op een manier waar je niet blij van wordt voor wat betreft de gevolgschade, dat die aantallen ook gaan stijgen, maar laten we hopen van niet!!!
 
Bovenaan Onderaan