Alarm gaat zomaar af?

Pendragon

Forumguru
Ik heb nu al 3 keer gehad dat ik midden in de nacht (1 keer in de ochtend) wakker schrok van m'n alarm in m'n Superb. Bij de auto gekomen is er helemaal niks aan de hand. Even open/dicht en het probleem is weer weg, maar hinderlijk is het wel, zeker midden in de nacht. Iemand een idee of heeft dit ook wel eens? Weet iemand of de dealer ergens kan zien waarom het alarm af ging?

Is het misschien mogelijk dat een rondvliegend beestje in de auto al het alarm af kan laten gaan? Ik heb het eens getest met de kinderen in de auto en toen ging hij af zo snel ze gingen bewegen.

Gr. Pendragon
 

EdK

Forumguru
Mag aannemen dat je hebt overwogen dat dieven niet bij je auto blijven staan als het alarrm afgaat ??
En ook in Almere wordt er door het dievengilde huisgehouden !
 

Pendragon

Forumguru
Ik snap dat dieven niet blijven staan, maar dan zal er toch ook schade zijn aan m'n auto? Het alarm gaat echt niet af van even tegen de auto leunen/duwen, dat heb ik al eens getest. Volgens mij moet je toch echt in de auto zijn (beweging) of het raam stuk maken.
 

___JC___

Forumguru
Ik weet wel dat dieven soms je alarm een paar keer af laten gaan in de hoop dat je m af zet. En dan is je Columbus opeens weg...
Rukkers zijn het.
:1439:
 

plaza

Forumguru
Ik heb nu al 3 keer gehad dat ik midden in de nacht (1 keer in de ochtend) wakker schrok van m'n alarm in m'n Superb. Bij de auto gekomen is er helemaal niks aan de hand. Even open/dicht en het probleem is weer weg, maar hinderlijk is het wel, zeker midden in de nacht. Iemand een idee of heeft dit ook wel eens? Weet iemand of de dealer ergens kan zien waarom het alarm af ging?

Is het misschien mogelijk dat een rondvliegend beestje in de auto al het alarm af kan laten gaan? Ik heb het eens getest met de kinderen in de auto en toen ging hij af zo snel ze gingen bewegen.

Gr. Pendragon

Je geeft zelf het goede antwoord al.
Inderdaad , b.v. vliegen in de auto, heb ik al een paar keer gehad,
de hele buurt wakker, balen , balen.
Misschien kan de sensor minder fijn afgesteld worden ?
 

Bothje

Heel gewoon lid
Is het misschien mogelijk dat een rondvliegend beestje in de auto al het alarm af kan laten gaan?

Inderdaad , b.v. vliegen in de auto, heb ik al een paar keer gehad, de hele buurt wakker, balen , balen.
Misschien kan de sensor minder fijn afgesteld worden ?

Heb het zelf ook gehad, schrikken, je kent dat wel :shocked:. Auto controleren, maar na een half uur weer alarm. Weer naar de auto, ben maar een stukje gaan rijden en ontdekte toen de boosdoener: een langpootmug :1884:. Beestje laten ontsnappen en ik kon weer gerust gaan slapen ...........
 

michelover

Forumguru
Bij mijn Superb gelukig nog geen problemen mee gehad maar met mijn RS in het begin wel.
Oplossing was zo simpel , bleek dat de wind het alarm activeerde. Luchtroosters voortaan dicht gezet bij het parkeren en nooit geen problemen meer.
 

Gieliovd

Forumguru
Vliegen en wind door je roosters.. moet toch niet erger worden met zo'n alarm.

Ik ga écht niet mijn roosters sluiten bij elke parkeerbeurt.

En kijk bijvoorbeeld een naar die nieuwe uitvoeringen met zo'n automatisch ventilerend dakraam? Hoe moet dat dan als je alarm hebt?
 

MarcoO2

Forumguru
Is'tie niet gewoon iets minder gevoelig af te stellen? Je auto controleren of er geen vliegje naar binnen is gesneakt en je roosters dicht zetten gaat wel erg ver, denk ik...
 

ToViNi

Nieuw lid
Hoi,
Heb je misschien iets aan je voorspiegel hangen zodat als er een andere wagen passeert dit in beweging komt en zo het alarm activeert?
 

Bothje

Heel gewoon lid
Wel gek dat je dan elke dag je auto moet controleren op beestjes :(

Je auto controleren of er geen vliegje naar binnen is gesneakt en je roosters dicht zetten gaat wel erg ver, denk ik...

Het vliegend ongedierte komt vanzelf binnen als het portier geopend wordt.....
Controleren doet het interieur alarm wel voor je, en beter één alarm teveel als één te weinig en je vind je hele dashboard gesloopt terug (niet door de vlieg of iets dergelijks) en daar zijn weer andere topics over vol geschreven.
Ik laat het in ieder geval zo.
 

plaza

Forumguru
Bij mijn Superb gelukig nog geen problemen mee gehad maar met mijn RS in het begin wel.
Oplossing was zo simpel , bleek dat de wind het alarm activeerde. Luchtroosters voortaan dicht gezet bij het parkeren en nooit geen problemen meer.

Mis je je RS soms nog wel, of is de combinatie Superb met de 1.8 TSI
ruim voldoende , en is de Superb in vergelijking met de RS kwalitatief
en ruimtelijk toch een stukje hoger ?

Ben wel erg benieuwd naar je mening , de Superb combi 1.8 TSi
staat zeer hoog op mijn verlanglijstje , weet alleen niet of de Sint
volgend jaar mijn huisje kan vinden :grin:
 

skodaboy

Forumguru
ik heb ook een alarm op m'n 02.
vorige week ergens stond m'n 02 met aanhangwagen op de oprit.
ik had de auto op slot gedaan ging vervolgens naar binnen.
even nadien ging ik de aanhangwagen vol te laden met kasten,toen het alarm plots afging...:crazy:
ik weet ook niet hoe dit kwam, ik vermoed dat het alarm afging door dat de auto wat heen en weer schommelde tijdens het laden van de aanhangwagen...:winkie:
 

Pendragon

Forumguru
Hoi,
Heb je misschien iets aan je voorspiegel hangen zodat als er een andere wagen passeert dit in beweging komt en zo het alarm activeert?

Nee, ik heb niks aan m'n voorspiegel hangen. Ik hou m'n auto zo 'clean' mogelijk. Al die dingen aan de spiegel en op de hoedenplank, daar hou ik niet van.
 

Octavia_II

Actief lid
Nee, ik heb niks aan m'n voorspiegel hangen. Ik hou m'n auto zo 'clean' mogelijk. Al die dingen aan de spiegel en op de hoedenplank, daar hou ik niet van.

Via diagnose (VAG-Com/VCDS) kun je bepalen op welke sensor het alarm de laatste keer is afgegaan........

Groet,

Charlie
 

skodaboy

Forumguru
enkele maanden geleden stond mijn 02 geparkeerd op de parking van m'n werk...het waaide die dag behoorlijk fel,alles wat niet goed vast of zwaar genoeg was waaide weg of gewoon om...
enkele meters van de 02 vandaan stonden tuinschuttingen tegen een muur gestapeld,door de felle wind werd er zo eentje om geblazen,en viel neer langs de 02,om één of andere reden trad toen ook het alarm in werking...:crazy:
 

skodaboy

Forumguru
deze namiddag gingen mijn vriendin en ik de stad in.
we parkeerde de 02 in de ondergrondse parking.
we liepen naar de uitgang,en toen wij bijna buiten waren hoorde ik een alarm afgaan...daar het alarm toch 'even' bleef gaan besloot ik toch maar even te gaan kijken wiens alarm er loeide...:D
ik liep terug in de richting van de 02 en zag van ver af,dat deze knipperde met de alarmlichten,dus had deze alarm gegeven...
niets speciaal te zien,auto open en terug op slot.. en vervolgens terug naar buiten..vind het raar dat het alarm plots in werking trad?:crazy:
 

Pendragon

Forumguru
Dat vind ik dus ook. En zeker als ik er midden in de nacht wakker van wordt. De adrenaline vliegt door je lijf, want straks zit er iemand in m'n auto, maar dan is er niks en kom dan maar weer eens snel in slaap :(
Toen we afgelopen zomer naar Engeland gingen met de boot over viel me ook op dat door het schommelen van de boot toch best veel auto's afgingen. Ik heb toen de knop ingedrukt voor het uitschakelen van wegslepen van de auto. Deze gebruik ik ook wel eens als de kids nog in de auto zitten en ik de auto even op slot wil doen.
 
Bovenaan Onderaan