Alarm gaat steeds af

Emmelie

Nieuw lid
Hoi iedereen. Een vraag hier, waarop ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden op het forum of in het instructieboekje… Sinds vanmiddag gaat het alarm van de Kodiaq II (juni 2025) steeds random af. Iedere keer als ik ben weggelopen en de auto is vergrendeld, gaat hij weer. Als ik de auto dan ontgrendel stopt het alarm, maar kan ik hem niet opnieuw vergrendelen (niet via sleutel en niet via app). Ik moet de auto dan eerst openen en daarna kan hij weer op slot. Vandaag heeft (per ongeluk) het kinderslot aangestaan. Normaal gebruiken we dit niet, maar heb denk ik een keer per ongeluk op het knopje gedrukt. Ik heb het uitgeschakeld, maar toen ik even later de auto weer gebruikte stond het gewoon weer aan. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? Er ligt verder niets in de auto wat beweegt en er zit niets tussen de portieren of de achterklep. Ik ben een beetje bang voor aankomende nacht, hopende dat hij dan niet afgaat. Ik heb wel gelezen dat we het alarmsysteem vanuit de auto kunnen uitschakelen, maar dat moet je dan bij iedere keer dat je de auto hebt ontgrendeld weer opnieuw doen. Iemand de gouden tip?

EvilKnievel

Forumguru
Je hebt niet toevallig een vlieg o.i.d. in de auto? ;)
Op een ander forum had iemand het een keer over blaadjes op de auto die het alarm triggerde. Je zou eens kunnen proberen om de interieurbewaking uit te schakelen om te filteren of het van binnen of buiten de auto komt.

Emmelie

Nieuw lid
Nee er was niets in of op de auto wat het kon triggeren. We hebben telefonisch contact gehad met de Skoda pechhelpdesk en niets wat werd aangegeven hielp. Ook met een uitgeschakelde interieurbewaking bleef het alarm afgaan. Uiteindelijk zagen we dat bij het vergrendelen van de auto een open portier (linksvoor) werd aangegeven door de auto, terwijl dat natuurlijk niet het geval was. Het display bleef ook aan staan. Uiteindelijk zagen we dat het klepje van het laden nog een klein beetje open stond en er een lampje brandde. Na het goed dichtduwen hiervan is het alarm niet meer afgegaan. We hebben ook van beide sleutels de batterijen vervangen, maar waar het nu precies aan gelegen heeft is me nog steeds een raadsel. Hij staat nu na een anderhalf uur rijden weer geparkeerd, we gaan zien of hij nu toch weer het alarm af laat gaan of dat het opgelost is. Anders wordt het toch een afspraakje bij de dealer ben ik bang.

Bovenaan Onderaan